Ga naar inhoud


satelliet ontvanger voor newbie


Gast

Aanbevolen berichten

(sorry als dit verkeerd staat, verplaats of delete het dan maar)

Hallo,

 

Ik heb sinds kort satelliet tv en ben er heel tevreden over. Ik heb ook een hdd recorder gekocht maar als ik mijn satelliet-ontvanger erop aansluit kan ik niet van verschillende kanalen opnemen. Daarom zou ik een andere satelliet receiver willen kopen.

Nu heb ik:

 

- een vaste schotel met switch en Astra 1 Astra 2 en Hotbird. Ik kijk vooral naar BBC, ITV, Arte en de Italiaanse kanalen.

- een Sab Explorer receiver( wat mij werd aangeraden door mijn satellietboer, ik wist er toen wel nog niets van dus ik liet die maar begaan: een basismodel dat doet wat ie moet doen, maar ook niet meer)

 

Dit zou mijn nieuwe receiver moeten kunnen:

 

- Opnemen van 2 verschillende zenders tegelijk.

- Opnemn op harde schijf

- HDMI aansluiting naar televisie

- Eventueel al HD-ready

- Hij moet geen gecodeerde zenders aankunnen, ik ben tevreden met de fta-kanalen

 

Heeft er iemand ervaringen met een goede receiver of kan iemand mij een nieuwe aanraden?

 

 

Dank bij voorbaat

 

Sabrina Carlier

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het board Sabrina,

 

Als ik jou was zou ik eens kijken bij Topfield of Arion.

 

Er zijn daar ongetwijfeld een aantal modellen dewelke voldoen aan je verwachtingen.

 

Kijk op de website van een aantal verkopers van materiaal en zoek bij PVR-ontvangers (twin tuners) naar de voormelde merken. Je zal er waarschijnlijk wel iets nuttigs vinden.

 

Denk er wel aan dat als je wil kijken en opnemen tegelijk van verschillende transponders, je een LNB met dubbele uitgang zal moeten hebben.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok iemand die weet wat hij wil.

Ga je toch een beetje aan het twijfelen brengen.

 

Ervan uitgaande dat je nu 3 single LNB in gebruik hebt,

advies om deze meteen te vervangen door minimaal twins.

 

Jouw Sab reciever, niet wegdoen, maar er eenvoudig een 2de reciever naast plaatsen.

Moet je perse 2 programma's gelijktijdig kunnen opnemen of volstaat het om naar één te kijken en een ander op te nemen.

worden deze op dezelfde sateliet uitgestraald?

 

Zelf heb ik voor opname een kaon 570 met 80gB HD, toendertijd gekocht, ter vervanging van een analoge vcr. en deze voldoet prima.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...