Ga naar inhoud


help met pc benadren via telnet


dark-angel-djin

Aanbevolen berichten

hoi heren

wil iets opzetten maar weet nu even niet wat en hoe

duss even jullie hulp inroeppen

 

wat wil ik opzetten

 

een pc met fc4 er op moet diennen als servertje

maar

 

1-als opstart zonder toetsenbord muis moet die opstarten als user

2-ik wil het kunnen gebruiken via telnet duss men pc wat ik gebruik

 

je kan het vergelijken met drembox of nslu duss

 

wat en hoe ?

 

waar moet ik mee beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. je kan GDM (login manager) instellen dat deze automatisch inlogt als een bepaalde user (maar dan heb je dus wel X draaien op je server en dat wil je misschien niet ?).

 

2. waarom telnet ? de meeste linux gebruikers zukken aanraden om SSH te gebruiken omdat dit veel veiliger is (gewoon ssh installeren en je kan het gebruiken). Programma's zoals putty hebben ook een optie voor SSH (als je een Windows PC wil gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
waarom telnet ? de meeste linux gebruikers zukken aanraden om SSH te gebruiken omdat dit veel veiliger is (gewoon ssh installeren en je kan het gebruiken). Programma's zoals putty hebben ook een optie voor SSH (als je een Windows PC wil gebruiken).

 

Sterker nog, bij een hoop distributies is telnet standaard niet eens bruikbaar, is het gewoon dichtgespijkerd.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Debian GNU/Linux kan je bijv. simpel installeren zonder X-server en andere onnodige zaken (dus goed voor de PC en ook voor een oudere PC). Maar Debian is niet echt newbie friendly (hoewel de nieuwe installer voor Sarge een grote stap vooruit is wat installatie betreft).

 

Het voordeel van Debian is ook dat het als het eenmaal goed is ingesteld je het heel simpel up-to-date kan houden met APT (installeer wel Debian Stable (Sarge) of eventueel Testing (Etch) maar niet Unstable (SID) want hier kunnen wel eens foute paketten inkomen waardoor je problemen kan krijgen (en dat wil je waarschijnlijk niet). Sarge is wel wat ouder dan de meeste distro's maar is wel 1 van de meest stabiele distro's die er bestaan.

 

wat een howto ofzo voor SSH betreft heb je die niet echt nodig want SSH werkt hetzelfde als telnet (alleen is SSH encryped en telnet niet). dus doe je gewoon "ssh 192.169.1.50" en dan geef je het password als erom gevraagd wordt (de eerste keer krijg je wel een vraag of je het key wil aanvaarden :

 

Citaat:

The authenticity of host '192.168.1.50 (192.168.1.50)' can't be established.

RSA key fingerprint is xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx:xx.

Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?

en daar antwoord je gewoon op met JA.

 

Oh, en wat advies van Distro betreft ik ben er zeker van dat andere mensen bijv. Fedora Core, SuSE, Arch, Slackware, ... zullen aanraden, maar het hangt allemaal af van je persoonlijke smaak/mening. Voor mij is Debian de beste distro maar voor iemand anders is Debian rommel en FC de beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me gelukt heren tot smorgens vroeg eraan geklungeld maar is ijndelijk gelukt het is simpel maar als je het niet kent en niet weet is het toch niet gemakkelijk

heb vnc aan de praat gekregen en het werkt

jammer moet ik wel altyd een muis aangesloten hebben om op te starten anders krijg ik foutmelding van pc NO POINTING DEVICE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...