Ga naar inhoud


Technotrend S2-3200


Aanbevolen berichten


  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Ik heb de kaart inmiddels verkocht. Vergeleken met mijn dreambox ziet het er gewoon te "digitaal" uit..
Op naar de Dreambox 8000.


Toch wel frapant. Ik ben zelf onlangs overgestapt op een Linux/VDR/CCcam oplossing in combinatie met de TT S2-3200. H264 decoding is dan geheel softwarematig (CoreAVC is een mogelijkheid, maar dit is het ranzige patchwerk) en dit draait zonder haperingen op mijn AMD Athlon X2 4600 met 2GB aan RAM op een nVidia 8200 IGP.

Zelfs onder Windows draaide dit perfect onder zowel DVBViewer Pro als Mediaportal. Maar wel in combinatie met de Cyberlink H264 codec. En dan had ik een utilization van ong. 10% t/m 25%.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Niels,

 

Ik begrijp het zelf ook niet. Maar het werkte gewoon niet. Alleen maar haperingen op alle zenders, en op HD nog meer.

Ik heb veel geprobeerd, maar ik begreep het gewoon niet. En na 1 week er mee bezig te zijn geweest zonder resultaat heb ik hem ook verkocht. Ik werd er gek van.

 

Ik heb een Asus M3N en M2n moederbord gebruikt, misschien daar een issue mee icm een s3200.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Ik heb de kaart inmiddels verkocht. Vergeleken met mijn dreambox ziet het er gewoon te "digitaal" uit..
Op naar de Dreambox 8000.


Toch wel frapant. Ik ben zelf onlangs overgestapt op een Linux/VDR/CCcam oplossing in combinatie met de TT S2-3200. H264 decoding is dan geheel softwarematig (CoreAVC is een mogelijkheid, maar dit is het ranzige patchwerk) en dit draait zonder haperingen op mijn AMD Athlon X2 4600 met 2GB aan RAM op een nVidia 8200 IGP.

Zelfs onder Windows draaide dit perfect onder zowel DVBViewer Pro als Mediaportal. Maar wel in combinatie met de Cyberlink H264 codec. En dan had ik een utilization van ong. 10% t/m 25%.


Hoi Allemaal,

Ik heb hier ook de skystar hd sinds kort die in princippe hetzelfde is als de technotrend s2 3200 als ik het goed begrijp?
met de ci kaart uitbreiding om ci modules te kunnen gebruiken.

Ik heb hier de volgende opstelling

Amd dual core 4800+
2 gb ram geheugen
Ati radeon x1550 graphics kaart met 512 mb ram
Multiple boot system XP Pro sp2,Vista Home, Ubuntu

Heb de de skystar hd eerst geinstalleerd in vista met de orginele drivers van technisat, kaart werkt zonder problemen alleen bij een channelscan vond ie geen Hd zenders helaas.
Heb hier een CI ashton 1.0.5 module met orginele canaal digitaal kaart en ook dit werkte zonder problemen in de technisat tc centre software.
Vervolgens prog dvb pro laatste versie aangeschaft en dit software pakketje vond wel alle Hd kanalen op diverse satelieten.
Kreeg helaas niet de elecard H.264 mpeg4 encoder aan de praat in progdvb pro dus heb ik ook de H.264 encoder van cyberlink geselecteerd in de opties van progdvb pro en kan inderdaad bevestigen dat die soepel draait op de Hd kanalen ss2 mpeg4, geen haperend beeld en audio in sync, voor de audio heb ik ook de cyberlink encoder gekozen onder opties in progdvb pro.
Helaas heb ik wel een probleem dat mijn aston ci module met orginele kaart niet werkt in progdvb pro, mischien dat iemand hier een tip voor heeft?
Vervolgengs Gbox2.1 in windows geinstalleerd als plugin voor progdvb pro en ook dit draait soepel richting peers en mijn dreambox7020.
Nu is de volgende stap om de skystar hd aan de praat te krijgen in ubuntu en dan cccam te draaien op de ubuntu installatie.
Kan iemand bevestigen of dit mogelijk is? en mischien een tip hoe de kaart drivers te instaleren in Ubuntu?, als ik het goed begrijp heb ik hier de multipro drivers voor nodig, maar kom er niet uit helaas, ben niet zo bekend in linux maar de aanhouder wint zeg ik altijd maar smile

Mvg

Mark
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al iemand die gespeeld heeft met gb*x / CCc*m in combinatie met deze TT S2-3200 onder windows?

 

Ik weet bijv dat er een Progdvb plugin is voor gb*x.

En dat je voor gb*x in windows media center met het programma Dvblogic weer beeld krijgt via Progdvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ccam gaat alleen met linux.

En aangezien het onder windows het makkelijkst is kun je beter voor een windows config kiezen.

Zoals mediaportal, dvbdream, mytheatre etc

 

Mijn voorkeur gaat naar mediaportal maar deze ondersteund geen diseqc dus als je meerdere satellieten wilt kijken zal je er meer dvb s kaarten moeten hebben en appatre lnb zond switch. DVB dream heeft wel ondersteuning voor diseqc maar heeft niet het bedienings gemak van mediaportal.

 

Als je je keuze heb gemaakt in welke frontend je gaat gebruiken is het een kwestie van de juiste plugins zoeken.

 

Moch je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel. Ik heb het ook met hulp gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: getyours2004
ccam gaat alleen met linux.
En aangezien het onder windows het makkelijkst is kun je beter voor een windows config kiezen.
Zoals mediaportal, dvbdream, mytheatre etc

Mijn voorkeur gaat naar mediaportal maar deze ondersteund geen diseqc dus als je meerdere satellieten wilt kijken zal je er meer dvb s kaarten moeten hebben en appatre lnb zond switch. DVB dream heeft wel ondersteuning voor diseqc maar heeft niet het bedienings gemak van mediaportal.

Als je je keuze heb gemaakt in welke frontend je gaat gebruiken is het een kwestie van de juiste plugins zoeken.

Moch je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel. Ik heb het ook met hulp gedaan


Cccam gaat inderdaad alleen onder linux je kan wel cccam naar gbox laten connecten zodat cccam je eigen kaarten ziet met gbox als card server maar alle peers die je evt hebt in cccam komen niet door naar gbox
Ik heb hier een skystar hd pci kaart wat in pricippe hetzelfde is als de technotrend s2 3200 en heb t soepel draaien met gbox plugin voor dvb viewer pro dit draait t stabielst in xp is mijn eigen ervaring in mijn opstelling dan natuurlijk.
Ben al dagen bezig ok de pci kaart aan de praat te krijgen in linux ubuntu maar heb t tot heden niet voor elkaar gekregen dus windows is de snelste oplossing inderdaad.
Heb jij geprobeerd jou kaart in linux te laten draaien?

Grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: getyours2004
Ja ik ben ook ff bezig geweest met mybuntu maar daar gaat weer zoveel tijd in zitten. Ik switch nu tussen dvbdream en mediaportal en dat gaat voorlopig goed zo. Totdat mediaportal de volledige ondersteuning voor diseqc heeft.


Ok dan ja dat heb ik zelf ook ondervonden ben al dagen bezig om de drivers te compileren in ubuntu maar helaas nog geen succes zit er nu aan te denken om miscien debian te proberen, het mooie in ubuntu was dat dat die mijn video kaar (ati radeon x1550 gelijk herkende en goed functioneerde, maargoed blijf proberen hier en hopelijk krijg ik het aan de praat want dat zou toch het mooiste wezen om de kaart in linux aan de praat te krijgen smile

Grtz

Mark
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjoemel71
Ik heb hier een skystar hd pci kaart wat in pricippe hetzelfde is als de technotrend s2 3200 en heb t soepel draaien met gbox plugin voor dvb viewer pro dit draait t stabielst in xp is mijn eigen ervaring in mijn opstelling dan natuurlijk.
Ben al dagen bezig ok de pci kaart aan de praat te krijgen in linux ubuntu maar heb t tot heden niet voor elkaar gekregen dus windows is de snelste oplossing


+ 1
Ik heb een TT S3650 CI, is hetzelfde als TT S 3200 maar dan op USB, ook met de Linux guru's erbij krijg ik het niet aan de klap.
Connect ook op andere Linux ontvangers met Gb*x.

Probleem is het gebruiksgemak.
Die menu's zijn zo klein dat ik vanuit mijn zetel niets kan lezen, moet ik dus eerst naar de Tv gaan voor te kunnen zappen (niet omwille van mijn toetsenbord maar wel van mijn ogen).

Mijn testen waren onder Ubuntu 8.04 Hardy Heron met de Mythbuntu er bovenop. Zelfs deze laatste was zeer moeilijk te configureren.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Origineel bericht van: sjoemel71
Ik heb hier een skystar hd pci kaart wat in pricippe hetzelfde is als de technotrend s2 3200 en heb t soepel draaien met gbox plugin voor dvb viewer pro dit draait t stabielst in xp is mijn eigen ervaring in mijn opstelling dan natuurlijk.
Ben al dagen bezig ok de pci kaart aan de praat te krijgen in linux ubuntu maar heb t tot heden niet voor elkaar gekregen dus windows is de snelste oplossing


+ 1
Ik heb een TT S3650 CI, is hetzelfde als TT S 3200 maar dan op USB, ook met de Linux guru's erbij krijg ik het niet aan de klap.
Connect ook op andere Linux ontvangers met Gb*x.

Probleem is het gebruiksgemak.
Die menu's zijn zo klein dat ik vanuit mijn zetel niets kan lezen, moet ik dus eerst naar de Tv gaan voor te kunnen zappen (niet omwille van mijn toetsenbord maar wel van mijn ogen).

Mijn testen waren onder Ubuntu 8.04 Hardy Heron met de Mythbuntu er bovenop. Zelfs deze laatste was zeer moeilijk te configureren.


Hi Roobert,

Als ik zo lees ben je dus verder gekomen als mij in linux en heb je iedergeval jou TT aan de praat gekregen of begrijp ik dit verkeerd?
Mijn probleem hier is dat ik de drivers niet geladen krijg dus de pci kaart funtioneerd gewoon domweg niet en kan geneens een channelscan doen vanuit de console in Ubuntu.
Of bijv Kaffeine herkent de dvb kaart niet.
Ik ben hier bezig met Ubuntu Hardy Heron, Kernel 2.6.24-19 generic.
Ik las dat jij dus mybuntu er bovenop had draaien?, kan je hier mischien iets meer over uitleggen?
Welke drivers heb jij gebruikt? ik was of eigenlijk nog steeds bezig met de Multiproto drivers of is er een speciale gepatchte versie?
Ter extra info heb ik Ubunto vanuit windows geinstaleerd en de partitie waar Ubuntu op staat is ntfs gebleven, is dit mischien ook een probleem?
Alvast bedankt voor een evt antwoord smile

Grtz

Mark
Link naar reactie
Delen op andere sites

NEEN, de +1 is bedoeld om te zeggen dat ik het ook niet aan de klap heb gekregen.

Ik heb het een week geleden opgegeven, ondertussen draaid het redelijk stabiel in dvb viewer met XP.

Er bestaat ergens een wiki van dvb en linux ondersteuning.

zoek op linuxtv.org de gesupporteerde hardware.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...