peter-nmgn Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Hallo, Als ik mn dreambox met een crosskabel aansluit op mn pc krijgt de dreambox via de DHCP fucntie het IP instellingen binnen (bijv. 192.168.0.103), is het ook mogelijk dat de pc automatisch alleen IP adres 192.168.0.2 geeft? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Alventali Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Kun je deze vraag niet beter in het Dreambox forum stellen ?? Maar ff uit m'n hoofd ( heb al een tijd geen Dreambox meer) Kun je dit in het menu van de dreambox zelf instellen dat deze een vast ip adres heeft. Ik geloof onder systeem instellingen en dan netwerk configuratie. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Thomas2000 Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Ja dat klopt, DHCP uitvinken en de juiste adressen invullen in je dreambox. Ik heb flubber op een 500 en dan moet je naar instellingen -> Geavanceerde instellingen -> Communicatieinstellingen. Lijkt me idd een vraag voor het dreamboxforum maar de vraagsteller dacht waarschijnlijk iets in windows te moeten aanpassen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
peter-nmgn Geplaatst: 27 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2006 die mogelijkheid ken ik maar nu moet ik iedere x de IP instellingen goed zetten, is het niet mogelijk dat via de DHCP functie de dreambox automatisch op een gewenst IPadres komt? En tijdens het flashen van de dreambox met DreamUP is dit dan ook heel gemakkelijk als je icm de netwerkkabel wilt flashen! Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
jeevanhoof Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Waarom moet je dat elke keer juist zetten? Gewoon de gegevens invullen (de juiste) en opslaan. Ja na een nieuwe image moet je alles weer instellen. Trouwens ik werk met DHCP en meestal krijgt hij toch steeds het zelfde IP adres toegewezen mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
peter-nmgn Geplaatst: 27 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2006 niet als je met meerdere dreamboxen werkt! Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
grunnsat Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Kun je niet al je apparaten een vast IP adres geven? Dan ben je helemaal klaar.
peter-nmgn Geplaatst: 27 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2006 okay ... hoe achterhaal ik dan het IP adres als ik DreamUP gebruik met netwerk funtie? daarom is het makkelijker dat bij de DHCP functie er maar 1 ip adres uit geven word. Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Thomas2000 Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Dat kan dus niet. DHCP is er voor dat je automatisch een netwerk adres krijgt, op welk netwerk je ook komt. Het scheelt ook wat instelwerk op alle pc's/dreamboxen. Als je de dreambox 1 x een adres toegeeft onthoud hij die toch? dan kan je altijd connecten op dat adres. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
grunnsat Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Citaat: hoe achterhaal ik dan het IP adres als ik DreamUP gebruik met netwerk funtie? Je geeft ieder apparaat een vast IP adres, je schrijft dat adres op een stickertje, en plakt dat stickertje op het apparaat ???? Dan weet je altijd het adres van dat apparaat lijkt mij.
peter-nmgn Geplaatst: 27 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2006 de dream blijft dan idd op het zelfde IPadres staan als deze via comm.setup is ingesteld. en dan werkt dreamup ook zonder problemen :-) Thanx Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen