Ga naar inhoud

jeevanhoof

Lid
  • Items

    3.719
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

Alles dat geplaatst werd door jeevanhoof

  1. Het gaat niet om het capaciteitstarrief. Je betaald netkosten, groenestroomkosten en nog allerlei taksen op je verbruik. De stroom van je leverancier mag dan wel gratis zijn, de kosten blijven. mvg
  2. E in België betaal je nog altijd de netkosten. Die vallen niet weg. En als je weet dat de energiekosten nog niet de helft uitmaken van de totale kost hou je er niet veel aan over als je oplaad als de stroom "gratis" is
  3. Ik denk eerder dat Telenet de grootte boosdoener is geweest. Ze hadden de licentie om via DVB-T uit de zenden, maar waren niet van plan om dit te doen.(om de concurentie tegen te houden) Toe ze verplicht werden om dit toch te doen hebben ze het netwerk van het toenmalige Nordkring gebruikt om DVB-T te gaan uitzenden. Alleen hadden ze de kanalen gecodeerd, zodat er niemand naar kon kijken. Dit hebben ze zo een10 tal jaar kunnen volhouden. Eén van die antennes stond bij mij in de buurt. En had je niet de juiste coax gebruikt in huis dan was het toenmalige VT4 (nu Play) bijna niet te zien door de storingen van het DVB-t signaal. mvg
  4. Ik heb het getest op mijn tablet. Wel even de VPN moeten aanzetten. Filmpje starten en casten naar de TV of Cromecast, Simpel
  5. jeevanhoof

    Wereldadapters

    De 4G antennes op het schip krijgen hun signaal van een satelliet veronderstel ik.
  6. jeevanhoof

    Wereldadapters

    Als je op een cruise op open zee met je telefoon zou kunnen betalen gaat dit een dure zaak worden,, Wifi, Te betalen. 4G of 5G gaat via satelliet en dat is pas duur op zo'n boot Mvg
  7. Ik krijg hier toch niets ongevraagd te zien dat Windows aanraad of voorstelt. Als je een bepaald programma nodig hebt om een bestand te openen doet hij wel voorstellen als je dit aangeeft. Maar daar zijn evengoed programma's bij die niet afkomstig zijn van Microsoft. Mvg
  8. Deze komt nochtans vaak als een van de betere uit tests.
  9. Outlook heeft niet echt iets te maken met Windows. Outlook heeft zijn eigen account en hoefd niet hetzelfde te zijn dan van Windows. mvg
  10. Zonder internet ga je hem maar moeilijk kunnen instaleren en activeren. Maar zoals ik lees staat windows er al op. Een account ga je normaal wel moeten aanmaken. Met wat truckjes lukt het ook nog wel met een lokaal account, maar dat wordt steeds moeilijker gemaakt. Windows op zich gaat je geen extra reclame of programma's aanbieden. Het is de fabrikant of leverancier van de PC die er bloadware op installeerd. mvg
  11. Oei goed gezien moet inderdaad 255.255.255.0 zijn
  12. Softwarematig kan er vanalles ingesteld worden. TV's die geschikt zijn voor de Benelux hebben meestal de juiste gegevns van Canal Digitaal of Ziggo/telenet. Soms moet je bij Telenet nog een bepaalde code of frequentie ingeven zodat de tv weet waar het kanaal zich bevind waar al de info in verstopt zit, zoadat de tv weet waar de kanalen terug te vinden zijn en in welke volgorde ze moeten komen. Een Europees toestel waar de gegevens van bv Canal Digitaal niet in zijn geprogrameerd werkt wel met deze provider, maar je gaat alles manueel moeten instellen en de kanalen ga je zelf op de juiste plaats moeten zetten. mvg
  13. Wat gebeurd er als je het DNS adres verwijderd. Je kan ook alles handmatig ingeven. je moet wel het IP adres van je modem weten. geef een IP adres in dat in de range van je modem zit ( bv 192.168.1.100 of 192.168.0.100) Netwerkmask 2550.255.255.0 bij gateway het adres van je modem (waarschijnlijk 192.168.1.1 of 192.168.0.1) Bij DNS het IP adres van je modem. mvg
  14. jeevanhoof

    Buienradar

    Een heel interessante weerapp is Weawow. Volledig gratis, geen reclameen er zit ook een buienradar in. En is gekend voor zijn mooie foto's van het weer in je buurt. je kan kiezen tussen een aantal leveranciers van weerberichten. Ik heb de Noorse weerdienst gekozen, deze is steeds vrij juist. Mvg
  15. Als je het programma start, staat het icoontje niet in beeld. Maar als je één keer op het scherm klikt zou het icoontje moeten verschijnen. Ik heb het hier net getest (wel TVV) en het werkt toch gewoon. Mvg
  16. Als je nog de eerste generatie van de cromecast hebt gaat dit niet meer lukken, die wordt niet meer ondersteund. De latere versies zouden toch moeten werken. mvg
  17. Homeassistand gaat dit ook kunnen . Dit is ook een gratis programme, dat in de meeste gevallen je toestellen automatisch vind. mvg
  18. De afstandsbediening van je tv? Als de streamer via HDMI is aangesloten en HDMI sec is ingeschakeld heb je de AB van de streamer niet nodig.
  19. Bij mij staan die gewoon aan. GPS, Bluethoot, Wifi...batterij gaat makkelijk 4 dagen mee
  20. Heb je al eens gekeken welke apps je batterij leegtrekken? Soms is er een app actief die je gesloten te hebt, maar die gewoon op de achtergrond verder doet. (torrensts downloaders zijn daar om bekent) mvg
  21. Jouw provider gaat niet op al die masten zitten. En bij een andere aanloggen gaat niet lukken, dus blijven er de buitenlandse providers over, als die daar kan ontvangen. Mvg
  22. Was het niet zo, dat wanneer je een welkomstekst krijgt, je kan gebruik maken van de verkorte nummering die je ook in eigen land gebruikt? Dit had ermee te maken dat er overeenkomsten zijn gemaakt tussen de providers. Krijg je geen welkomstekst, dan zouden de verkorte nummering niet werken. Althans zo was het vroeger. Trouwens als ik binnen de week dezelde grens oversteek krijg ik dezelfde melding niet. Mvg
  23. Hier valt het nog mee. Er zijn sites die ook 100 den cookies willen plaatsen. Ze lijken allemaal afgevinkt, tot je door de lijst gaat en ergens cookie tegenkomt die je niet kan uitschakelen. ( en het is geen functionele cookie) Die site doe ik al niet verder open. Dan heb je ook nog het algemeen belang. Dat zijn cookies waarvan de leverancier vindt dat ze nodig zijn voor u.🤐 Mvg
  24. Een tapedeck gaat al wat ouder zijn. Die elco's ga je normaal nog wel kunnen verwijderen met een gewone soldeerbout en een tinzuiger. Mvg
  25. Ik heb een Streamer en een Nokia streamingbox. Beiden draaien op Android (tv). Veel verschil tussen beiden zit er niet op. De Nokia kreeg ook na aan tal jaren nog steeds updates. Ik had de Nokia al een paar jaar voordat de Google streamer uitkwam. mvg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...