Ga naar inhoud


[7025S] Astra HD Promo schokt / hikt - hoe op lossen?


Gast remco_k

Aanbevolen berichten

Ben een beginner op het gebied van SAT, heb sinds vorige week een dm7025S en daar heb ik al veel plezier van. De meeste 'problemen' zijn overwonnen. Echter blijft er maar 1 steken:

 

Alle HD Promo's van Astra schokken. Als ik zap naar bv het HD Promo kanaal op 12168.00V / DVB-S / QPSK / 27500 / 5/6 dan zie ik zoals bij elk kanaal de eerste seconden schokkend beeld, dat is normaal. Maar daarna word het beeld niet vloeiender maar het schokken word juist erger en het beeld blijft soms een seconde stilstaan. Ook het geluid gaat daarbij niet goed.

 

Het vreemde is dat het wel goed gewerkt heeft, de eerste dag na installatie van mijn dreambox. Ik weet dat nog goed omdat ik dat kanaal een tijdje aan had staan als 'demo' voor wat visite. De dag (of dagen) daarna is er blijkbaar iets gebeurd wat ik niet kan terug herleiden tot de oorzaak hiervan.

Laat staan dat ik de oplossing weet.

 

Ik gebruik Gemini2 v1.80 op m'n dm7025S

Ontvangst: SNR=92%, AGC=88%

Ik heb GEEN compact flash en GEEN harddisk in de 7025S gezet.

Wel heb ik een 300GB schijf gemount vanaf m'n linux server. (dit heb ik echter pas de afgelopen dagen gedaan, het probleem bestond toen al).

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik over het hoofd zie?

En vooral: wat zou ik eraan kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat volgens mij de dreambox geen hardware MPEG-4 decoder heeft, moet hij dit allemaal in software doen. Helaas is de CPU niet krachtig genoeg. Wat je wel kan doen is de MPEG-4 streamen naar je PC en daar afspelen. Zo doe ik dat toch en 't marcheert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nagekeken, en idd, de 7025S heeft alleen een hardware MPEG2 decoder.

Dus doet ie het via software wat dus CPU kost. Logisch.

 

Wat ik minder logisch vond was dat het gewoon goed heeft gewerkt bij mij. 1 dag.

Nu ik daarover nadenk, was dat volgens mij nog met de oorspronkelijke (nieuwste) firmware van Dream Multimedia erop.

 

Ik kan me voorstellen dat zij een andere MPEG4 decoder gebruiken, die wellicht minder CPU slurpt en daardoor wel goed werkt(e).

 

Dus als mijn opvatting hierboven klopt (ik vind 'm iig logisch klinken):

Hoe en waar kan ik de MPEG 4 decoder zien/vervangen/whatever?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mijn opgevallen dat als je je box herstart op astra hd hij wel goed blijft lopen ! dan heb je GEEN last van dat hokken en stoten .

 

Je moet vreemd genoeg wel een komplete herstart doen anders blijft hij "hikke"!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
aangezien mpeg4 decoder 'hardware' is gaat dat niet..?

je kunt mss een software decoder proberen.

Dat is juist waar het om draait, ik zoek dus naar mogelijkheden om te bekijken waar een softwarematige MPEG 4 decoder is geinstalleerd. Ik wil dus de softwarematige codec bekijken/aan kunnen passen.
Citaat:

maar nog 1 ding probeer dan is de orginele firmware opnieuw? werkt het dan wel weer gewoon?

Dat ben ik nog van plan om te proberen. Heb daar alleen even geen tijd voor.

Citaat:
astra HD promo gebruikt mpeg2, geen mpeg4.
Het is waarschijnlijker dat de problemen worden veroorzaakt door de ontzettend hoge bitrate.

Mpeg 2 it is dus, geen last van Mpeg 4 decoders dus mijn zoektocht naar mpeg4 codec is bij deze beeindigd.
Wat betreft de hoge bitrate: daar dacht ik ook aan, maar dat verklaard nog niet waarom het dan wel 1 dag gewerkt heeft. Enige theorie die nog bestaat is dat de orginele firmware daar wellicht wel tegen kan en Gemini 1.8 niet.

Citaat:
Het is mijn opgevallen dat als je je box herstart op astra hd hij wel goed blijft lopen ! dan heb je GEEN last van dat hokken en stoten .

Je moet vreemd genoeg wel een komplete herstart doen anders blijft hij "hikke"!

Net even geprobeerd, zowel complete herstart als uit-aan met de net schakelaar. Problemen blijven bestaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens mijn test met een 7025 hetzelfde ondervonden. Met originele Dream firmware werkt het goed. Met Gemini dus niet. Mogelijk doordat er vanalles met Gemini in de background draait, wordt er net iets teveel perfermence weggenomen om hikvrij te draaien. Gekke is trouwens dat EURO1080/HD1 WEL goed werkt. EN die moet je dan nog decoderen met een softcam en kaart ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...