Ga naar inhoud


Visiosat Bisatellite & 13/19.2/23/28.2


Daskie

Aanbevolen berichten

Het zal wel werken maar je LNB's staan dan verder uit het brandpunt, dus effectief kan je een minder groot oppervlak van je schotel gebruiken, wat zich zal vertalen in iets minder regenreserve.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 581
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
[color:"orange"] Volgens de verkoper zou dit geen probleem moeten geven en moet ik de schotel dan gewoon maar wat meer omhoog richten... [/color]


Ik kan me haast niet voorstellen dat een vakhandelaar zo'n advies zou geven. De bisat is vrij gevoelig voor bijvoorbeeld de ontvangst van de Astra 3. Als je de Astra 1 niet op de 0 posities uitricht, kan je zeker problemen verwachten op de andere posities en zeker bij de Astra 3. Ik was daar zelf al achtergekomen bij de uitbreiding van de Astra 3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een vakhandelaar zo'n advies zou geven. De bisat is vrij gevoelig voor bijvoorbeeld de ontvangst van de Astra 3. Als je de Astra 1 niet op de 0 posities uitricht, kan je zeker problemen verwachten op de andere posities en zeker bij de Astra 3. Ik was daar zelf al achtergekomen bij de uitbreiding van de Astra 3.

Ik heb vanmiddag 1 van mijn Maximum LNB's omgeruild voor een Alps. Heb nu 2 Alps in het midden en aan de buitenkanten de beide Maximum LNB's. Nu kan dus de Astra 1 wel mooi op 0 uitgelijnd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu zelf ook in het bezit van deze schotel. Alleen het uitrichten lukt me voor geen meter. Ik ontvang Astra/Sirius en Hotbird steeds op de LNB waarop eigenlijk de astra 1 zou moeten komen, wat doe ik fout? Kan het misschien zijn dat door bomen belemmering ik wel de hotbird kan ontvangen maar niet de astra (ben even wat opties aan het afstrepen) (de bomen staan op ongeveer 25 meter afstand (gok ik)..

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ben nu zelf ook in het bezit van deze schotel. Alleen het uitrichten lukt me voor geen meter. Ik ontvang Astra/Sirius en Hotbird steeds op de LNB waarop eigenlijk de astra 1 zou moeten komen, wat doe ik fout? Kan het misschien zijn dat door bomen belemmering ik wel de hotbird kan ontvangen maar niet de astra (ben even wat opties aan het afstrepen) (de bomen staan op ongeveer 25 meter afstand (gok ik)..


Die bomen heb je geen last van (of ze moeten heeeeel erg hoog zijn).

Als je kanalen op de verkeerde LNB ontvangt, dan heb je ofwel de LNB's niet goed geplaatst (volgorde), ofwel niet goed aangesloten op de switch, of je ontvanger niet goed geconfigureerd, of, en dat lijkt me het meest voor de hand liggen, je moet gewoon je schotel een klein stukje draaien. Uitrichten is eerst uitrekenen en dan vervolgens gewoon uitproberen tot je de beste ontvangst hebt. Daar kan geen berekening tegenop. De schalen op de schotel zijn ook maar eindig nauwkeurig...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat het de bomen waren, heb nu de schotel wat hoger geplaatst en nu perfect signaal (87 op hotbird en 91 procent op Astra 19,2). Morgen de rest aansluiten maar het ziet er goed uit!

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje,

 

De visiosat heeft dus een houder voor de 13 19.2 23 en 28.2 te ontvangen, maar kan je daar gelijk de 28.5 ook mee ontvangen of is dit niet mogelijk? Het is net op de 28.5 dat er veel kanalen open staan onder andere de bbc's.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

A dus de 28.2 en de 28.5 zijn bijna als één gezien. had bijna een andere type houder gekocht omdat ik dacht dat ik de 28.5 niet ging kunnen ontvangen.

 

Mischien een ander vraagje, wat zijn de bevindingen van de 28.2 en de 28.5 van programma's en ze.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mischien een ander vraagje, wat zijn de bevindingen van de 28.2 en de 28.5 van programma's en ze.


Kijk maar eens op lyngsat.

In een notedop: BBC, ITV en verder heeeeeeel veel koopjeszenders, daar zijn ze kennelijk dol op in UK.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet de FTA filmkanalen, Film4, Zone kanalen, Movies4men, etc... zie maar de bijlage van Satellite of op het internet... extreem goeie positie voor FTA kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch nog een raar probleem:

 

Ik ontvang perfect Hotbird, Astra 1 en Astra 3 bepaalde kanalen zelfs 95% SNR. Echter op de astra 2 ontvang ik niets, nouja ik ontvang een 7-tal kanalen op de Astra1KR (TV Polonia o.a). Is dit logisch?

 

Wat kan ik hier nog aan doen?

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb toch nog een raar probleem:

Ik ontvang perfect Hotbird, Astra 1 en Astra 3 bepaalde kanalen zelfs 95% SNR. Echter op de astra 2 ontvang ik niets, nouja ik ontvang een 7-tal kanalen op de Astra1KR (TV Polonia o.a). Is dit logisch?

Wat kan ik hier nog aan doen?


Ja, fatsoenlijk uitrichten van de 28.2 LNB, die staat op de een of andere manier op een andere positie te kijken. Maar Astra 1KR lijkt me niet logisch, dat is 9 graden verderop. Ik denk eerder aan een satpositie in de buurt (die wellicht ook TV Polonia voert). Kijk maar eens op lyngsat ofzo.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik gedaan, ben er inmiddels ook uit. Ik heb last van een paar, forse, takken. De Astra 2 komt in een hoek van ongeveer 27 graden binnen even een kijkhoekje van 27 graden gemaakt. Waterpas gezet op de hoogte van de schotel en toen een blik geworpen. Binnenkort gaat de schotel een halve meter de hoogte in en dan ontvang ik de Astra 2 ook zonder problemen.

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...