Ga naar inhoud


[7025] Bij opnemen tuner A maar paar zender bereikbaar op tuner B


lookie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik een opname start gebeurt dit automatisch op tuner A. Bij switchen naar een ander kanaal tijdens de opname kan ik maar een selectief aantal andere zenders bekijken.

 

Setup systeem:

DB7025 met LNB ingang op tuner A

Tuner A --> Satelliet = Astra (19,2E)

Spanningsmode = polarisatie

Tone Mode = band

LNB = LNB1

LNB1, DiSEqC-Mode = Geen

LOF = Universeel LNB

12V uitgang = 0V

Verhoogde voltage = Nee

Tuner B --> Loopthrough met tuner A

 

Op de niet bereikbare zenders heb ik gewoon geen signaal meer. Mis ik iets in mijn instellingen ?

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, ik wil even mijn beleving kwijt,

Als ik iets opneem bijv. NED1 dan kan ik alle andere NL zenders gewoon kijken maar helaas die zender die ik aan het opnemen ben niet meer, tenzij ik die blijf kijke, dus niet tussendoor zappe.

Ik heb ook een 7025 met dat stukje kabeltje doorgelust.

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat opent nieuwe perspectieven.

 

Ik beschik over een quad lnb (da's 1 lnb met 4 uitgangen) waarop momenteel 2 DB's op draaien.

Als ik de reaktie van geinponem zie zou dat betekenen dat ik met deze ene lnb niet op elke DB elke zender zou kunnen bekijken. Ik kan echter alles zien ongeacht wat voor zender er op de andere DB gekozen is.

Mijn simpele gedachtengang is dat dat dan ook mogelijk zou moeten zijn bij de 7025. Ik zal het eens proberen door fysiek door te lussen.

 

Edit: Net even twee F-connectors gepakt en een kabeltje, in elkaar gezet, fysiek doorgelust, ennuh... dit werkt als een speer.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge een quad-lnb hebt is er maar een goede oplossing , een coaxke bijleggen en dan pas kunt ge tenvolle genieten van de twintuner

bij doorlussen kan je alleen zenders op dezelfde transponder bekijken(opnemen)

een transponder word hoodzakelijk bepaald door zijn frequentie(l/h) en polarisatie (H/V)

bij doorlussen bepaalt de eerste tuner wat de tweede kan ontvangen, bij twee kabels zijn ze onafhankelijk van elkaar.

Vu - ultimo,1TB HD
SAB 4800 mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar. Bij doorlussen kun je op tuner B alleen de zenders bekijken met dezelfde polarisatie en dezelfde lnb (als je meerdere gebruikt).

Het beste is inderdaad om 2 aparte coaxkabels vanuit een twin (of meer) lnb naar je DB te leggen en deze dan aan te sluiten op 'lnb A in' en 'lnb B in'.

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de doorlus is genoeg voorlopig voor het CD pakket. Op dit moment 3 progs tegelijk opgenomen zonder problemen. Meer testen ivm de bandbreedte van mijn netwerk (100 Mbit) is nodig.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...