Ga naar inhoud


[7025S] Timeshift/recording problemen


Gast ipaqlinux48

Aanbevolen berichten

Beste,

 

zijn er hier nog mensen die problemen hebben met timeshifting op de DB-7025. Regelmatig gebeurd het dat ik een BSOD krijg van zodra ik met de opnames begin te spelen (voorwaarts spoelen, terugspoelen, pauzeren, ...). Het is zelfs zo erg dat ik nog steeds m'n digibox (telenet STB) gebruik om een programma op te nemen dat ik absoluut niet mag missen!

 

Ik heb er al wel eens aan gedacht om de log-bestanden terug op te sturen, maar in hoeverre wordt er naar gekeken?

 

Ik gebruik de Gemini 1.8 image. Oja, de harddisk is een AV hd (dus minter toeren minder warmte).

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Beste,

zijn er hier nog mensen die problemen hebben met timeshifting op de DB-7025. Regelmatig gebeurd het dat ik een BSOD krijg van zodra ik met de opnames begin te spelen (voorwaarts spoelen, terugspoelen, pauzeren, ...). Het is zelfs zo erg dat ik nog steeds m'n digibox (telenet STB) gebruik om een programma op te nemen dat ik absoluut niet mag missen!

Ik heb er al wel eens aan gedacht om de log-bestanden terug op te sturen, maar in hoeverre wordt er naar gekeken?

Ik gebruik de Gemini 1.8 image. Oja, de harddisk is een AV hd (dus minter toeren minder warmte).

Mvg


Ik heb ook Gemini 1.8 draaien met een Maxtor 160Gb. Ik neem regelmatig 3 verschillende programmas op het zelfde moment op, en heb hierbij nog nooit problemen gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik gebruik ook Gemini 1.80 en heb ook nergens last van (DVB-C en DVB-S tuner).

Heb je de laatste updates van Gemini erop staan?


Over welke updates heb je het dan? Ik heb begin verleden week (nadat ik m'n dreambox in huis had) Gemini 1.8 erop gezet. Ik heb hem gedownload van de website www.i-have-a-dreambox.com. Dit was de allerlaatste versie van Gemini voor de DB-7025.

Hebben jullie ook al geprobeerd om tijdens het timeshiften terug te spoelen, versneld vooruitgaan, pauzeren, enz...?

Mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soortgelijk probleem heb ik ook. Als ik timeshift gebruik via de gele knop en vervolgens na 30 seconden wederom de gele knop gebruik om verder te kijken dan springt hij na 1 minuut terug naar realtime. Dit heb ik al sinds het begin van dit jaar, dus ook vanaf de eerste Gemini update tot versie 1.8 die er nu op staat.

 

Ik heb 3 HDD's in de dreambox gehad, dus daar ligt het naar mijn idee niet aan. Een collega van mij heeft ook een 7025 maar die heeft geen problemen.

 

Pas bij 1.8 heb ik ook BSOD's. Dit inderdaad na het veelvuldig indrukken van pauze, play, stop enz.

 

Een e.v.t. workaround is om een programma via record op te nemen en dan via de playlist het programma af te spelen terwijl hij nog steeds opneemt, dan lijkt het goed te gaan. Ik heb dit echter pas 1 keer zonder problemen gebruikt, dus onder voorbehoud ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
CCcam 1.3.1 en geen problemen. Ik gebruik alleen geen interne harddisk maar een Netcenter (extern).


Een netcenter??? Bedoel je daarmee een NAS (network attached storage)?

(Ik ga hier nog véél bijleren!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog snel effe een ander vraagje. Bestaat er de mogelijkheid om de DB te configureren dat hij bv uitzending A op de interne harddisk opneemt, en uitzending B op een SAMBA share???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...