SATFAN35 Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 Ik heb sinds zaterdag een 2e 7020 in mijn netwerk, hoe kan ik de hostname veranderen zodat ik ze via de samba login kan onderscheiden in mijn netwerk ? Nu is het heel gevaarlijk om je te vergissen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 /etc/hostname bewerken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SATFAN35 Geplaatst: 30 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 geeft deze file niet de namen weer van de devices waarmee de box connectie moet maken ? Ik had het over de naam van de box zelf ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 De Samba hostname staat volgens mij in (/var/)/etc/smb.conf Greetz, Lion. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 Oh, samba gebruikt idd een afwijkende naam. Dan moet je in /etc/samba/smb.conf ook nog ff de netbios name veranderen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen