Ga naar inhoud


[7020S] Hoe een USB HDD aansluiten ?


freak4x4

Aanbevolen berichten


Usb plug in de dream pluggen, hd. aanzetten en dream opstarten. Nu kun je de hd gebruiken. De dream ziet nu een usb stick van de hd size. Kan dus een stick zijn van 300 gb.

 

Simple as that, patje.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hmmm volgens mij moet je eerst wat handmatige truukjes uithalen om 't werkend te krijgen. Want nu herkent-ie gewoon een USB-stick van veel Gig. En dat moet dus harddisk zijn.

Tja, da's wat geklooi met mount commando's, dus in de praktijk niet zo plug-n-play als je denkt.
Ook hier heb je weer gelijk. Je moet het standaard opname pad veranderen van hd naar usb. Dit kon heel simpel via het menu van het oude davinci image. Werkte goed maar ben er achter gekomen dat je hd in de dream toch lekkerder werkt.
Dus voor opnames is de hd via usb niet handig.

Je kunt in de bestandsmodus onder je menu knop gewoon naar je usb bladeren.

Nogmaals succes.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff domme vraag ivm dit.. is het mogelijk om de pcmcia slot van de dreambox niet te gebruiken voor andere pcmcia kaart? (usb2 in dit geval..)

 

als je dan een driver zou compilieren voor de dreambox zou ik moeten werken..?

Dreambox 800 + barry allen + 160gb | Dreambox 500 | Dreambox 7020 + 120G + usb stick..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ff domme vraag ivm dit.. is het mogelijk om de pcmcia slot van de dreambox niet te gebruiken voor andere pcmcia kaart? (usb2 in dit geval..)

als je dan een driver zou compilieren voor de dreambox zou ik moeten werken..?

Het is geen pcmcia-slot. 't Is toevallig alleen dezelfde connector.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...