Ga naar inhoud


[TF4000pvr] geschikt voor Digitenne?


Gast

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen!

Net met veel belangstelling de thread zitten lezen over het aanbieden van Eredivisievoetbal via Digitenne. Aangezien ik nu ook dat veel te dure Tele2 heb, lijkt mij overstappen een goed plan... Mijn vraag is nu; kan ik digitenne rechtstreeks via mijn TF 4000 PVR laten lopen? Kwestie van een smartcardje inpluggen, 5V antenne erop, en klaar is Kees? zo makkelijk zal het ongetwijfeld niet zijn, maar niet geschoten...

 

Van KPN kreeg ik in ieder geval onderstaand antwoord. Aangezien ik echter helaas mn gebruiksaanwijzing kwijt ben, en de NL-site van Topfield eruit ligt, hoop ik dat jullie me wijzer kunnen maken...

 

Alvast hartelijk bedankt!

Buzzie

 

 

"Naar aanleiding van uw vraag omtrent Digitenne van KPN, kunnen wij u het volgende mededelen;

 

De smartcards die KPN levert bij de Digitale Ontvangers kunt u ook gebruiken in enkele andere Digitale Ontvangers die voor DVB-T-ontvangst geschikt zijn. De smartcards werken niet op een digitale kabelontvanger. Op uw ontvanger moet "Digital Terrestrial" vermeld zijn. Niet alle "Digital Terrestrial" Receivers werken met een smartcard van KPN. Sommige hebben namelijk geen conax (access systeem en beveiliging) en andere hebben een cam lock (= sim lock voor receivers). Of een tuner geschikt is kunt u het beste vragen aan uw leverancier. Ook moet u in het bezit zijn van een 5 V binnenantenne die op uw ontvanger kan worden aangesloten.

 

Met de smartcards van andere aanbieders van Digitale Televise kunt u geen gebruik maken van de Digitale Ontvangers van KPN. De Digitale Ontvangers van KPN zijn voorzien van een cam lock. Een cam lock is hetzelfde als een sim lock op uw mobiele telefoon.

 

U kunt losse smartcards (maximaal drie per abonnement) voor TV van KPN afnemen bij KPN of bij externe (niet KPN) dealers. Als u uw smartcard(s) afneemt bij een externe (niet KPN) dealer, dan kunt u deze laten registreren via de Servicedesk.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tamara Berlauwt

KPN

 

 

 

Original Message Follows:

------------------------

 

De gebruiker heeft onderstaande gegevens ingevuld:

 

Vraag:

hallo, ik ben in het bezit van een topfield 4000 PVR met satelietverbinding. dit is uiteraard ook een digitale ontvanger; is deze ook geschikt voor digitenne, en zo ja hoe werkt dit dan? is de smartcart in dit geval al voldoende? Bvd!"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Mijn vraag is nu; kan ik digitenne rechtstreeks via mijn TF 4000 PVR laten lopen?

Nee, daarvoor heb je een DVB-T ontvanger nodig, en de TF4000 is dat niet.
Tip: bij een nieuw Digitenne-abonnement is de TF5300k 160GB in de aanbieding voor €149.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Probleempje bij twee Topfield-PVR's naast elkaar is helaas wel dat ze allebei op dezelfde afstandsbediening reageren.

 

Dit hoeft niet het geval te zijn, hier werkt bv. de 5510pvr probleemloos naast een 5000ci.

Nu zijn het in dit geval twee pvr's naast elkaar, maar het zou maar zo kunnen dat dit ook werkt toch, de ene is een dvb-s en de andere een dvb-t.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zet je toch 1 aan, en 1 uit?
Als je wilt switchen doe je dat gewoon met 1 druk op de an/uit knop.

Natuurlijk kan dat, maar het blijft onhandig, bijvoorbeeld omdat je waarschijnlijk wel eens tegelijk op het ene apparaat wilt opnemen en op het andere wilt kijken. Als je beide regelmatig tegelijk naast elkaar wilt gebruiken kan het verstandig zijn om voor een van de twee toch maar voor een ander apparaat te kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...