Ga naar inhoud


Multicanal, Sol Musica, ( Hispasat)


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Sat vrienden,

 

Ik heb op mijn Humax 5400z geen signaal bij het Multicanalpacket , b.v. Sol Musica. DIt packet zit op Hispasat (30W). Dit packet zou op freq 11353 V zitten , maar ik heb 0% signal ( Humax geeft : Bad Signal). Wie weet hoe dit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanx voor je snelle oplossing Ik heb snel even gekeken en inderdaad met iets betere instelling haal ik 15% , de andere zitten dan op 80% . Morgen wat meer proberen of nieuwe lnb kopen , schotel is 60cm.

 

( inderdad 11353 moet 11535 zijn , dat had ik fout opgeschreven)

 

Groeten

Vincent_pc2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo Sat vrienden,

Ik heb op mijn Humax 5400z geen signaal bij het Multicanalpacket , b.v. Sol Musica. DIt packet zit op Hispasat (30W). Dit packet zou op freq 11353 V zitten , maar ik heb 0% signal ( Humax geeft : Bad Signal). Wie weet hoe dit komt?


Ik heb beeld op deze kanaal.
11535 v 24500 5/5.
Gr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt nog niet echt, Ik heb nu wel signaal op sol musica, maar helaas nog maar een magere 15%. Terwijl de meeste amdere op Hispa op 90% staan! Ik heb 60 cm schotel, wel een hele ouwe. Ik neem aan dat bij Harry37 rond de 20% binnen komt, op een 78cm schotel dus..

 

Wat voor schotel heb jij Diama1 ?, en op hoeveel staat jouw signaal op Sol musica?

 

Ik heb trouwens vaste schotel op Hispa, dus mijn schotel+LNB staat recht.

 

Hartelijk Dank voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het aan de grootte van de schotel ligt. Ik heb op dit moment op de 78 cm Triax 45% sterkte en 20% signaalkwaliteit en het blokt zo af en toe.

 

Een andere transponder op dezelfde satelliet, met b.v. kanaal Somos, geeft hier 58% sterkte en 100% kwaliteit. Alles gemeten met de Humax 5400.

 

Als je schotel vast staat moet je je LNB onder een hoek van ca. 24 graden zetten t.o.v. verticaal, als je voor de schotel staat, zie het plaatje hieronder.

 

smw%20hispasat%20Image2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Harry37,

 

Bedankt voor de info. Ik ben vandaag naar sat zaak geweest om wellicht nieuwe LNB te kopen, een 0.3 db . Zij konden me echter vertellen dat Sol Musica van het MultiCanal packet op Hispa sat een "Spanje Beam" heeft. HEt is mischien een ouwe transponder die alleen op Spanje staat. De andere transpanders hebben een breedere beam wellicht. HEt is dus onzendend knap dat jij SOl Musica kan ontvangen ! Waarschijnlijk zal mij het niet lukken met een 60cm schotel.

 

Groeten

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo Harry37,

Bedankt voor de info. Ik ben vandaag naar sat zaak geweest om wellicht nieuwe LNB te kopen, een 0.3 db . Zij konden me echter vertellen dat Sol Musica van het MultiCanal packet op Hispa sat een "Spanje Beam" heeft. HEt is mischien een ouwe transponder die alleen op Spanje staat. De andere transpanders hebben een breedere beam wellicht. HEt is dus onzendend knap dat jij SOl Musica kan ontvangen ! Waarschijnlijk zal mij het niet lukken met een 60cm schotel.

Groeten
Vincent


Hoi.Ik heb wel beeld op sol musica,maar ik heb wel een schotel van 120cm.
Gr.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vincent, ik heb een redelijk goede LNB: Smart Titanium, dus daar ligt het niet aan als jij al ontvangst heb. Waarom neem je geen grotere schotel. Ik denk dat 1 m wel een stuk beter resultaat geeft. Ik kan van het weekend even kijken op mijn 1,2 m schotel en de Humax signaalwaarden vermelden, afhankelijk van de resultaten kan je kijken wat je zou moeten aanpassen.

 

Een Spanje beam heeft deze satelliet 1D niet. Het is gewoon een Europa beam. De transponder is echter niet sterk. Ook andere horizontale transponders van deze satelliet 1D zijn wat zwak. De verticale zijn sterker. Dus het ligt kennlijk niet aan de beam (de vorm van de schotel op de satelliet). De america beam is de andere beam, en die ontvang je hier niet in Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Harry37, Diana1,

Hartelijk dank vvor de response, Ik heb niet zo grote tuin, maar ik denk dat 1 meter wel zou kunnen, beter zou 80cm zijn , maar dan gaat het niet lukken denk ik, daarom ben erg geintereseerd in jouw Humax 5400 signaal waarden. ( de onderste balk). De dure LNB met 0.3 dB ruisfactor, heb ik weer omgeruilt omdat dat geen verschil gaf met mijn 0.6dB Alps. Zodra ik nieuwe schotel heb zal ik mijn bevindingen posten.

Groeten

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...