Ga naar inhoud

Eén schotel, kijken op 3 verschillende plaatsen?

Gast

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb volgende vraag. Bij ons op het werk (beroepsbrandweer - luchthaven) staan we op het punt om een digitale satelliet te plaatsen om TV-Vlaanderen te kunnen ontvangen. We zitten echter met het probleem dat we nogal beperkt zitten in budget en dat we op 3 of meerdere plaatsen ontvangst wensen van deze installatie, zodat de sport(voetbal)liefhebbers hun ding hebben en de andere niet genoodzaakt zijn om dit mee te volgen. Is dit mogelijk en zo ja, wat hebben we nodig en eventueel een richtprijs hiervan. Niemand bij ons is echt op de hoogte van satelliet en de mogelijkheden hiervan en aangezien de gewone antenne-ontvangst binnenkort zeker zal verdwijnen, zijn we hiertoe genoodzaakt.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Firechief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Firechief,

Allereerst welkom hier namens een amateurcollega......

Als ik je goed begrijp wil je dus in 3 verschillende ruimtes ook nog eens verschillende kanalen kijken. Dan heb je behalve een schotel (hmmmm) een LNB nodig die hetzelfde aantal uitgangen heeft. Vanuit elke uitgang trek je een kabel naar de ruimtes. In iedere ruimte heb je dan weer een ontvanger nodig met natuurlijk een TV Vlaanderen kaart. Dit is het in een nutshell. Ik weet niet of TVV ook het aanbod heeft als Canal Digitaal van een 2e en 3e kaart voor € 1.00, anders wordt het wel een dure gelegenheid.

Ik weet zeker dat er anderen nog een aanvulling zullen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast al bedankt voor de reactie. Kan je eventueel een voorbeeld geven of een plaats op het www waar ik dit kan bekijken en wat de mogelijkheden zijn. Zal eens op de site van TV-Vlaanderen kijken of anders eens contact opnemen met die mensen.

Verdere opmerkingen of raadgevingen en mogelijkheden blijven uiteraard welkom.

Firechief

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Firechief

Antenne-ontvangst analoog verdwijnt inderdaad tegen 2008 in België.

Echter blijft er antenne-ontvangst maar dan digitaal. (is nu trouwens al te ontvangen)

Je moet tussen je buiten of binnen-antenne en televisietoestel dan enkel een digitale decoder plaatsen (dvb-t ontvanger ipv dvb-s(atelliet) ontvanger), zoiets kost nu ongeveer 60 Euro.

Als je zo'n DVB-t ontvanger plaatst kan je verder de programma's van de openbare omroep (maw Canvas en Een) gratis ontvangen en ik vermoed in Zaventem ook deze van de RTBF (zender Waver) (als je ze nu analoog kan ontvangen, zou het digitaal ook moeten lukken)

Dan heb je natuurlijk niet de Vlaamse commerciële zenders, daarvoor ben je dan aangewezen op TVVlaanderen.

Er zijn geruchten dat TVVlaanderen tegen het einde van het jaar bijkomende abonnementen per "huishouden" (naast een hoofdabo aan 8,95 Euro) zou aanbieden aan 1 Euro per maand, maar dit zijn enkel geruchten en zal waarschijnlijk enkel voor de Vlaamse publieke en commerciële zenders zijn.

Misschien kan je één tv-toestel aansluiten op TVVlaanderen en de overige twee met een DVB-t ontvanger.

Informeer je anders ééns bij een verdeler van satinstallaties rond Brussel.

Als je een beetje zoekt op internet, ga je er zeker vinden.

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het budget?

Schotel met beugels en zo: 75 euro

Quad LNB: 35 euro

3xdreambox 500s: 750 euro

Kabel: 75 euro / 100 meter

LAN kabel: 50 euro / 100 meter

En dan nog 1 TVV kaartje.

Met een beetje hobbyen ben je er wel voor rond de 1000 euro.

Het kan goedkoper door simpele CI ontvangers te nemen dan gaat die 750 naar beneden naar rond de 350, de lan kabel vervalt, alleen het TVV kaartje worden er dan 3 stuks.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ WPW,

Ik zie dat je in je setup maar spreekt van 1 TVV kaartje en het dus de bedoeling is om dit kaartje te gaan sharen. Resulteert dit dan dat iedereen verplicht is om dezelfde zender te gaan bekijken of kunnen we nog steeds op de verschillende plaatsen naar verschillende zenders teglijk kijken. Zo'n setup lijkt mij het voordeligst en het is niet zo dat er dient te kunnen opgenomen worden of zo. Bekijken is het voornaamste, en dan nog liefst het zenderaanbod van TVV en wat sportkanalen bij voor eventueel Belgisch voetbal, wielrennen en Auto- en motorsport.

Na wat speurwerkt heb ik begrepen dat je in deze setup vetrekt van de schotel met max. 4 kabels naar de plaatsen waar je de dreamboxen wil hebben en als ik me niet vergis men de dreamboxen onderling verbindt met de LAN kabel. Verbeter me als ik fout ben.

Komt er dan nog iets speciaals bij kijken?

Firechief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen