Ga naar inhoud


Mogelijk zelf een linux receiver te maken?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, aangezien ik de juiste receiver maar niet kan vinden ben ik van plan zelf een receiver te maken.

 

Ik heb zelf een topfield 4000pvr maar wil nu naar iets met linux.

 

Is het mogelijk om zelf een soort dreambox receiver te maken?

 

Zijn alle programma's/ plugins die op de DB gebruikt worden dan ook nog te gebruiken? eventueel met Mythtv?

 

Ik denk dat dit een heel leuk project kan worden natuurlijk als er meer geinteresseerden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het is idd mogelijk maar niet gemakkelijk

als je een ful futured dvb-s card hebt gaat dat zeker

om het te testen kan je kanotix gebruiken

hier ook gedaan maar wilt niet gaan zoals ik het wil en ga niet te veel kosten er aan maken

ik heb het geprobeerd met een skystar2 maar die vraagt veel van geheugen daarom als je het echt wilt gebruiken raad ik u een fulfutu..... dvb-s aan

heb het boek gekocht om wat uitleg etc maar om myth tv aan de praat te krijgen is een ander verhaal :-(

 

http://www.linuxtoys.net/

 

het is niet goedkoper als je het zelf maakt wilt maken

een dream 500 kost +/- 200 euro

als je het zelf wilt maken kost het je ongeveer een 900 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja misschien zal het wat duurder zijn als DM maar uiteindelijk ben je goedkoper uit met een zelfbouw, helemaal met de komst van hdtv enz ipv een hele nieuwe receiver te kopen hoef je bij een zelfbouw alleen een kaartje te veranderen.

 

Ik moet even kijken welke sat kaart goede support heeft en waar je natuurlijk meer mee kunt want daar gaat het uiteindelijk om, ik bedoel hij moet zelfs meer dan een DM kunnen, ook de emu's enz.

 

Ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is maar het zou natuurlijk geweldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nietwaar

je hebt VB

newcamd voor dream voor pc en voor reelbox

je hebt mgcamd voor dream voor pc en voor andere box

duss niet de zelevde softcam neen maar je hebt wel cam's voor de pc versie

zoals newcamd , gbox , radegast etc ....

maar dat wil niet zeggen dat het de zelevde werkt als bij dreambox

 

en over hdtv ??

een pluginpci card voor hdtv voor pc kost u om en om de 300 euro

 

reelbox kopen ben je er van af voor een +/- 700 euro

als je het voor de prijs gaat doen is het dat niet waar

maar als je dat als hobby wilt doen dat is wat anders

 

maar gemakkelijk is ook wat anders hi hi hi

veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit net op de reelbox site te kijken en volgens mij is dat een gewone pc.

 

Ik vraag me af waar ik aan zo'n linux image kan komen die op de reelbox flash kaart staat, ik heb namelijk nog van die 64mb flash kaartjes die gewoon op de IDE poort kunnen.

 

Hier zijn foto's van het interieur en ik ga morgen een beetje experimenteren met een flashkaartje enz.

 

http://www.reelboxtest.de/index.php?s=2

 

mainboard.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok als je vorderingen hebt met het maken van eigen multi media sisteem laat ff telkens u vorderingen hier weten dat is goed voor de volgende die er ook aan wil beginnen dan heeft die al een NEDERLANDSE howto en uitleg wat die moet instaleren en hoe die dat moet doen

 

ik heb horen zeggen dat in de mandriva de mythtv al werkens is bij ht instaleren van de distro

want op de fedora vraagt die shepen vol libs enz ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goede Nederlandse uitleg om VDR te installeren.

Het bestand is te groot om in een keer als bijlage toe te voegen ik heb het bestand met winrar in stukken verdeeld.

Dus er volgen nu 5 bestanden die je alle 5 moet downloaden en met winrar uitpakken.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om de uitleg te testen ik heb 'm namelijk ook van internet gehaald maar de uitleg lijkt mij heel duidelijk.

 

suc6

deel 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ja dat kan.

Mythtv heb ik aan de gang gehad (weliswaar met dvb-c, maar dat is exact hetzelfde principe als -s), maar dat zapt nogal traag.

VDR kun je op 2 manieren bouwen; (min) een FF kaart als output naar je tv (max PAL);

of een moederbord/processor die de decoding voor zijn rekening neemt (voor HDTV heb je iets _snels_ nodig) en een (geschikte) uitgang naar je tv.

VDR zapt lekker snel; maar ziet er niet gelikt uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...