Ga naar inhoud


Formula-Humax vragen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ontdek de gratis editor Formula van Humax.

Ik wil die gebruiken voor de HDCI-2000.

De editor is heel rudimentair, maar hij is dan ook gratis.

Ik gebruik versie NH1.01.

Hier enkele vragen:

1 Bewerken favorieten: enkel de R-aanklikletter voor Rename van favorietenlijsten is zichtbaar. De D-letter voor Delete van kanalen zie ik niet, en het wissen van kanalen in favorietenlijst is toch elementair.

2. Wijzigen DiSEqC-switch is blijkbaar onmogelijk.

Ik zou concreet o.a. Astra3 willen vervangen door Hispasat bij de D-switch-ingang, doch dit lukt mij niet.

3. Ik slaag er ook niet in om voor bewerking de kanalen te ordenen op satelliet en vervolgens op transponder. Kan dit ook niet?

4. Een kanaalnaam kan blijkbaar ook niet veranderd worden?

5. USB-aansluiting kan blijkbaar ook niet gebruikt worden hier (dient die eigenlijk ergens wel voor?).

Lapke

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vragen 2 en 4 heb ik kunnen oplossen: ik had niet door dat deze bewerkingen niet in de tabel zelf, maar in het editeervenster bovenaan moeten gebeuren.

De overige vragen blijven.

Lapke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1: Ik zie de R ook niet. Het is wel mogelijk om favorieten terug te slepen naar de linkerlijst. Ze verdwijnen dan uit de favorietenlijst. Alleen de laatste krijg je niet weg. Vraag 3: Sorteren kan op twee manieren. Ten eerste is het mogelijk om bij de tab 'Channel info' met CTRL + muisklik verspreide zenders te selecteren. Deze dan met de button Cut uit te nemen en dan met Paste weer gegroepeerd te plaatsen. Op die manier kun je in ieder geval zenders samenvoegen. Helaas wordt in dit scherm geen antenne-id weergegeven wat het ordenen weer wat lastiger maakt. Ten tweede is het mogelijk zenders te sorteren door op de kolomnaam 'Transponder' te klikken, maar er wordt dan niet op satelliet gesorteerd. Verder is het raadzaam om tijdens het bewerken van een zender of transponder in de velden bovenin uitsluitend de backspace-toets te gebruiken; de delete-toets wist de zender of transponder direct (maar dat had je vermoedelijk al ontdekt).

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord.

Wat de R voor Rename betreft, ik had die ook eerst niet opgemerkt, dit kwam pas toen ik in het Help-bestand een afbeelding zag (staat tussen de 2 tabellen in).

Het lijkt dus niet mogelijk op Satelliet te ordenen, dit is toch een ernstig gebrek.

Ik wilde een nieuwe satelliet aanmaken, maar het naamvak blijkt niet toegankelijk...

Lapke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...