Ga naar inhoud


Alternatief voor de Samsung van KPN ?


hlaan

Aanbevolen berichten


Ik zou zeggen, begin eens met het kijken op de KPN site en lees daarna de berichten in dit forum. Je vraag komt nogal lui en incompleet op me over. Je geeft bijvoorbeeld nog niet eens aan of je een harddisk ontvanger of een single tuner wil. Ervaringen staan hier genoeg.

 

Ik zou zeggen, doe eens wat moeite en je vind alle info die je zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik ben ook nieuwsgierig want op de kpn site staat niets over de beeldkwaliteit.(ja dat alles in perfecte beeld en geluidskwalitiet is ).

Wat zijn de ervaringen hier met verschillende ontvangers.

Mijn samsung single doet het goed maar op grote beeld schermen 80 tot 100.

is het irriterend om te zien.

En wachtend op de ontvanger met beter beeldkwaliteit.

En dan nog iets wie is hier lui en incompleet (reageer normaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN levert ook tuners van het merk Topfield, volgens mij wel alleen als PVR. Die zijn nu in de aanbieding. Ik heb deze nu en had eerst een Samsung. De beeldkwaliteit van de Topfield is vele malen hoger als de Samsungs. Een aanrader, zeker in combinatie met een LCD. Ik kijk met een 82cm LCD van Philips. De Topfield heb ik speciaal daarvoor gekocht. Al zul je niet altijd even mooi beeld hebben, maar dat heb je met geen één tuner omdat het signaal door KPN gecomprimeerd wordt i.v.m. de nu nog beperkte ruimte in de ether. Na 11 december komt hier verandering in, hoogstwaarschijnlijk begin volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sioux dank voor je reactie,ik ben ook iemand die voor de beste beeldkwaliteit gaat.Ik begrijp ook dat kpn de bitrate omhoog kan brengen zoals bij het voetbal met de WK wat een geweldig beeld was dat zelfs met een Samsung.

Maar nu ik dit van jou zo lees ga ik voor de Topfield want vele malen hoger vind ik zeker de moeite waard om hier en daar te informeren over de prijs.

Want volgens mij is hij op de site van kpn alleen met abonnement te verkrijgen.Of ik moet me vergissen, anders kijk ik bij de primafoon winkels. groeten john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hier kijkt:

 

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878637

 

Dat zijn de prijzen die voor iedereen gelden. Ik zie alleen dat ze geen 80 Gb versies meer hebben. Die zullen wel uitverkocht zijn. Volgens mij krijg je geld terug als je nieuwe abonnee bent. De smartcard van de Samsung Single Tuner past uiteraard ook in de Topfield tuner.

 

Het verschil tussen Samsung en Topfield is groot. Simpelweg omdat Topfield één van de beste merken qua tuners is. Natuurlijk hebben ze een voorsprong door hun jarenlange ervaring op satelliet gebied.

 

Overigens zijn de tuners nu zo goedkoop omdat ze er uiteindelijk uit gaan. KPN heeft besloten in de toekomst alleen nog tuners te verkopen van eigen merk. De huidige merken zoals Topfield enz komen nog voort uit de historie met Digitenne als zelfstandig merk. KPN wil naar één gecertificeerde tuner toe met eigen merk. Geen idee op welk termijn, ik heb het idee dat ze nu de voorraden aan het verkopen zijn tegen lage prijzen en daarna komen de nieuwe tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ís een nog beter alternatief, maar daar heb je zelf wat kennis voor nodig: een mediacenter met DVB-T kaart erin, en een goede MPEG2 decoder. Als je dat digitaal (DVI/HDMI) aansluit en je scherm kan daar goed mee omgaan (sommige schermen werken zelfs via D-sub VGA nog beter dan via DVI..), dan heb je de beste kwaliteit die in theorie mogelijk is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Al zul je niet altijd even mooi beeld hebben, maar dat heb je met geen één tuner omdat het signaal door KPN gecomprimeerd wordt i.v.m. de nu nog beperkte ruimte in de ether. Na 11 december komt hier verandering in, hoogstwaarschijnlijk begin volgend jaar.

Het beeld dat door de ether gaat wordt altijd gecomprimeerd, of het nu HD-TV via de sat of DVB-T signaal is. Het signaal bij KPN-TV wordt wel hoog gecomprimeerd waardoor je wel eens beeldonscherpte krijgt en heel soms blokjes.

Overigens komt er inderdaad meer ruimte vrij in de ether doordat de analoge zenders Ned 1,2 en 3 stoppen met uit te zenden. De kans dat KPN deze vrijgekomen ruimte volledig gaat benutten door minder te comprimeren op de zenders lijkt niet heel erg groot. Bij een hoop mensen is de verwachting dat KPN pluspakketten gaat aanbieden met meer zenders. Er zal ruimte zijn voor zo'n 10 tot 20 extra zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo Sioux dank voor je reactie,ik ben ook iemand die voor de beste beeldkwaliteit gaat.Ik begrijp ook dat kpn de bitrate omhoog kan brengen zoals bij het voetbal met de WK wat een geweldig beeld was dat zelfs met een Samsung.
Maar nu ik dit van jou zo lees ga ik voor de Topfield want vele malen hoger vind ik zeker de moeite waard om hier en daar te informeren over de prijs.
Want volgens mij is hij op de site van kpn alleen met abonnement te verkrijgen.Of ik moet me vergissen, anders kijk ik bij de primafoon winkels. groeten john


De topfield is een prima apparaat, de beeldkwaliteit is echter vergelijkbaar (ik had eerst de Samsung, nu de Topfield). Qua bediening is de Topfield zeker beter dan de Samsung.

Wil je echt goede kwaliteit en heb je een LCD Scherm groter dan 80cm dan kun je beter een Satellietontvanger kopen. De compressie is een stuk lager en je hebt dus beter beeld. Als je overigens HD ready hebt kun je beter een HD Sat tuner kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Overigens zijn de tuners nu zo goedkoop omdat ze er uiteindelijk uit gaan. KPN heeft besloten in de toekomst alleen nog tuners te verkopen van eigen merk. De huidige merken zoals Topfield enz komen nog voort uit de historie met Digitenne als zelfstandig merk. KPN wil naar één gecertificeerde tuner toe met eigen merk. Geen idee op welk termijn, ik heb het idee dat ze nu de voorraden aan het verkopen zijn tegen lage prijzen en daarna komen de nieuwe tuners.


Kpn heeft altijd zijn eigen lijn gehad in de Topfield reeks. Dit geld tenminste voor de PVR's. Het is niet zo dat ze nu Digitenne tuners aan het "dumpen" zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...