Ga naar inhoud


DVD recorder aansluiten


Gast

Aanbevolen berichten

Ik kijk TV Vlaanderen met een NextWave3240 en wil nu gewoon opnemen en daarvan DVD's kunnen maken op PC. Ik moet dus gaan investeren in nieuwe toestellen. Na heel wat zoekwerk geraak ik er maar niet uit : mijn desktop kan ik niet aansluiten met een twinontvanger (wegens "te ver") en ook vind ik het nogal ingewikkeld met die alternatieve software enz....(waarin ik ook niet goed thuis ben).

Dus denk ik aan de aanschaf van een "klassieke" DVD-recorder om deze aan te koppelen aan ????? nu komt mijn vraag :

- een 2° ontvanger aanschaffen waaraan ik mijn NextWave koppel via een doorlus (antenne out naar antenne in) : lukt dit? ook met 1 smartcard ?

- OF moet ik een twinontvanger aanschaffen omdat de 1° oplossing niet lukt ?

- OF lukt geen van beide ??

Graag uw deskundig en eenvoudig (want ik ben een beginneling) advies aub, waarvoor dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit er een scart aansluiting op? dan kan je met een splitter opnemen waar je naar kijkt, of via een scart doorlus op de tv als die er is. De 2de tuner van een twin tuner is niet geschikt hiervoor. Doorlussen naar een 2de ontvanger kan maar niet met 1 kaart (tenzij het alle 2 dreamboxen zijn).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de PC DVDs wil maken van uitzendingen, zou ik zeggen, koop een sateliet kaart in je PC en neem daarmee op. Om met een standalone te rommelen vind ik dan vreemd.

 

Een andere optie is dan een sateliettuner met netwerk of usb aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties - een PC met sat-kaart + Mediacenter, had ik nog niet aan gedacht - maar hoe zit dat dan met TV Vlaanderen ? Kan je op PC kijken naar gecodeerde zenders met een kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...