Ga naar inhoud


20% signaal verlies met switch


puk5600

Aanbevolen berichten

ik heb een tijdje geleden een tweede schotel geplaats en twee edison switches. nu heeft hij al die tijd bij regen meteen signaal compleet weg. bij helder weer heeft hij op de lnb 80 85 % en achter de switch nog maar 55 60 wie kan dit verklaren

 

gaat om een 2/1 edison switch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Citaat:
Z'n digiality kost een tientje, dus niet z'n ramp om er gewoon eentje bij te nemen.


verlies is er altijd,met een digiality zal het nien minder worden,als het verlies een probleem is kies een beter merk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang mijn signaal door een raam. Ik was altijd beducht om een switch te plaatsen vanwege mogelijk verlies waardoor de ontvangst niet meer acceptabel zou zijn. Afgelopen zomer had ik aanleiding om een tweede schotel te plaatsen. Toch een digiality gekocht (Spaun kon altijd nog) en de digiality voldoet goed: verlies nauwelijks meetbaar op mijn Humax, zeker geen 20%.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb achter mijn quattro LNC´s 10 mtr. coax, dan een 13 x 8 switch en daarachter voor één enkele uitgang nog een 2 x 1 switch.

Dan een slordige 40 mtr. coax.

Er is geen enkel verschil in signal quality. Of ik nu direkt aan de LNC aangesloten ben of aan het eind van de kabel.

Alleen gaat het signal level wat achteruit. Dat helemaal geen probleem. Ik heb op de meeste transponders ongeveer 50% signal level.

De 13 x 8 switch is een Technisat GigaSwitch en de 2 x 1 is een goedkoop no-name prul ding maar voldoet uitstekend.

Ik ontvang de meest kritsche transponders op Nilesat en Express AM1 40° oost zonder problemen en blokvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ben intussen al een paar keer terug geweest en het wordt steeds gekker. nu meet ik op de switch wel goed en aan het eind van de kabel 20% nieuwe kabel erin switch weer 20%.

 

en bij regen heeft hij astra 1 niet meer en astra 2 volop. en daar nooit 20% verschil op gemeten. nu is astra 1 een gebruikte schotel en astra 2 de oude astra 1 behoorlijk nieuw. dus ga eens omwisselen. gaat om een schotel uit het analoge tijdperk. dus er kan vervorming in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...