Ga naar inhoud


[7000] Problemen met harde schijf, signaalverlies en vastlopers?


Gast Lainke

Aanbevolen berichten

Hoi medesatters,

 

Ik heb al een tijdje een dreambox 7000, maar nu wil ik hier ook al een tijdje een harde schijf insteken. Eerst even het verloop melden:

 

Harde schijf gekocht met volgende gegevens:

- Seagate Barracuda 7200.9

- 80 Gigabyte

- s/n 4LR2X5LY

- ST3802110A

- Verbruik: +5V 0.46A +12V 0.56A

 

Eerst proberen aan te sluiten met een rechtstreekse voedingskabel zonder elco ertussen en veel signaalverlies + vastlopers. Via een medesatter een kabel kunnen bemachtigen met 2 elco's tussen maar heb nog steeds signaalverlies als de harde schijf uit de standby stand komt, zodra de harde schijf draait heb ik varierend signaalverlies, bijvoorbeeld:

 

- Op TV-Vlaanderen zender van +/- 75% naar 65% en minder (dus geen beeld meer)

- Op Film 1.1 van +/- 78% naar 75%, dus nog wel goed beeld.

 

Wat is hier het probleem en eventuele oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Losse extra voeding voor de harde schijf plaatsen (te koop bij verschillende internet zaken), of gebruik maken van een oude bestaande voeding, bv van een externe schijf behuizing.

 

Alternatief is de disk elders in te steken (server, PC, NAS, NLSU2 + USB), en de disk over de LAN te benaderen. Dit heeft ook nog eens het voordeel dat je de herrie van een spinnende disk in de woonkamer (slaapkamer?) kwijt bent, en je opnames ook vanaf bv een PC kunt benaderen.

 

CU,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Disk ergens anders insteken is geen optie, aangezien ik dan de PC moet laten aanstaan, telkens als ik iets wil opnemen of afspelen.

 

Die externe voeding zou wel een optie zijn maar wat verbruikt zo een PC voeding eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...