Gast Geplaatst: 8 november 2006 Delen Geplaatst: 8 november 2006 Gisteren een mooie universele AB van Philips gekocht, de SRU9600/10. De aftandsbediening heeft relatief weinig toetsen en veel functies zitten achter een mooi touchscreen. Programmeren leek simpel, bij de SAT ontvangers stond Dream Multimedia netjes als merk vermeld. Helaas was er geen voorgeprogrammeerde commando-set die werkte met de DM-500S. Toen maar alles manueel geprogrammeerd met de leerfunctie :-( Welnu, alle knoppen werken, BEHALVE de EXIT toets. Als ik op de Philips de EXIT toets indruk, krijg ik op de Dreambox het helpscherm in beeld en gaat het geluid in de MUTE stand. Tig keer opnieuw geprogrammeerd, zonder resultaat. Iedere keer help+mute. Ik heb het ding vanmiddag teruggebracht. Ik kwam er helaas te laat achter dat er een 'Remote settings' pagina in het menu van de Gemini 3.10 zit. Biedt dit menu mogelijk een oplossing voor dit probleem? Heb er de manual op nageslagen maar werd daar niet wijzer van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dAF2000 Geplaatst: 8 november 2006 Delen Geplaatst: 8 november 2006 Dingen met exit/mute/help is meestal wel op te lossen door in de image een andere afstandsbediening te kiezen. Da's omdat de DM500 verschillende afstandsbedieningen kent en die van de 7000 schijnt er ook op te werken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
papa1245 Geplaatst: 9 november 2006 Delen Geplaatst: 9 november 2006 je kan een plugin downloaden waardoor de 500 ook werkt met de codes van de 7000. Ik heb het zelfde probleem als jij met mijn Pronto en dit was de oplossing. Bij Gemini kan je deze downloaden in de Blue panel - updates M7 SAT801 met TVV abo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 november 2006 Delen Geplaatst: 9 november 2006 Bedankt :-) Iemand een link? Er stond blijkbaar ooit een 'moddedremote' op de site van Dream 'Down under'. Bestand is verwenen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SmuttiO Geplaatst: 27 november 2006 Delen Geplaatst: 27 november 2006 heb op de HCC ook een Philips SRU9600 gekocht en stuit op hetzelfde probleem. Vreemd genoeg werkt na verschillende malen opnieuw de exit-knop te leren deze ineens wel. Verschillende andere toetsen wil hij echter maar niet pakken. Als ik via de plugin de 7000 ab emuleer, werkt dan de orignele AB nog wel ? De philips wil ik nl. boven gebruiken (via zo'n infrarood-extender) en de orignele gewoon beneden houden. DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SmuttiO Geplaatst: 28 november 2006 Delen Geplaatst: 28 november 2006 even een update... heb de afstandsbediening volledig gereset en nu de DB als eerste toets voor toets gekopieerd.. en zie daar, alles werkt. daarna de overige apparaten geprogrammeerd en alles lijkt te werken. DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 november 2006 Delen Geplaatst: 30 november 2006 De truc is blijkbaar om de originele toetsen precies lang genoeg in te drukken. Bij sommige toetsen is het wat klooien en moet het een paar keer opnieuw, maar ik heb het hier ook naar volle tevredenheid werken. Puike afstandsbediening! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SmuttiO Geplaatst: 30 november 2006 Delen Geplaatst: 30 november 2006 ja inderdaad, puike afstandsbediening. kocht hem voor 59 euro op de hcc-beurs. moet alleen nog uitvogelen of er een repeatfunctie op de toetsen mogelijk is. DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen