Ga naar inhoud


hoe een LAN configureren met een KPN Experia Box ?


tosca

Aanbevolen berichten

Sorry weet niet hoe ik het onderwerp moet neer zetten.

 

Maar mijn vraag is zijn er mensen die ook internet Plusbellen hebben van de KPN.

 

Ik kan daar nl geen thuisnetwerk mee krijgen ,of maken,zet ik me oude router erachter dan heb ik een super thuisnetwerk.

Heb al contact gehad met de KPN en die zegt gewoon sorry dat ondersteunen wij niet.

Schiet daar dus niks mee op.

Misschien zijn er mensen die me kunnen helpen,weet precies hoe ik een thuis net werk moet maken daar hoef ik geen uitleg voor.

Hoop dat jullie me begrijpen?

 

Vriendelijk bedankt vast,

 

Aad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil geen reclame maken maar je zou eens kunnen vragen naar een "service-thuis monteur" van KPN. Dat is weer nieuw, die is speciaal voor dat soort zaken.

 

Maar messchien draai je op je pc wel norton internet sercurity welke alleen een bepaald netwerk door laat bv. 192.168.1.X of 10.0.0.X in plaats van het door de experia box gebruikte 192.168.2.X

 

Controleer je beveilingen, een thuis netwerk is zeker mogelijk ook met Internet Plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tosca: Wij hebben ook Ipb met experia box. Ik denk gewoon dat jij iets verkeerd doet want het wil wel. Wij hebben netwerk met 3 pc's en dan ook nog een laptop die via wirles loopt. Het werkt perfect en ondanks dat er toch mensen zijn die problemen daarmee hebben draait het hier voortreffelijk!!

 

Wat ik jou wel even kan aanraden is, doe de experia box even een min van de stroom af. Dus even de schakelaar uit of de stekker er even uit. Dan, als hij weer opstart haalt hij gelijk het nieuwste software weer op. Misschien dat hier een probleem in zit.

 

Ik doe er even een linkje bij voor een forum hier over, misschien dat de mensen jou hier kunnen helpen.

 

http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/index.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tosca,

 

Moet geen probleem zijn. Ik vermoed dat je nu met vaste IP adressen werkt ipv met IP adressen die door de ExperiaBox zijn uitgegeven. Controleer dit even bij de eigenschappen van je LAN verbinding. Je kan de ExperiaBox ook direct benaderen. Werkt veel beter dan via de KPN-site. Je logt als volgt in. Start IE en type in de adresbalk 192.168.2.1 [return] Je krijg dan een inlogscherm en moet je een password geven. Dit is standaard "admin". (dit kan je zelf wijzigen) Hierna krijg je toegang tot de Box en kan je alle instellingen bekijken en wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...