Ga naar inhoud


Humax 5300 beginnersvraagje


barchetta

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zelf heb ik een Dream DM7000 en 500 en een 10-voudige switch, maar toch kom ik niet uit het volgende:

 

Een collega van mij heeft een 5300 met daarop een Türksat en een Hotbird schotel. Voor hem moest ik wat Azarbedjaanse en Turkse zenders in dat ding programmeren. Dat heb ik thuis gedaan door m'n DM door te lussen. Zelf heb ik echter geen Türksat en ook m'n DiSEqC-configuratie is helemaal anders.

 

De finishing touch wilde ik bij m'n collega zelf doen. Maar wat ik ook probeer, schakelen tussen de schotels werkt niet op de Humax. (Op een andere ontvanger werkt het wel, dus DiSEqC is goed aangesloten)

 

Uiteindelijk krijg ik nu alleen de zenders op de Hotbird (DiSEqC B, waarschijnlijk de laatste instelling met eerder genoemde andere ontvanger), en dan nog na lang wachten: het zappen duurt zo'n 2 of 3 seconden! (het zijn fta zenders).

 

Hieronder de instellingen:

sat1.jpg

sat2.jpg

sat3.jpg

 

Wie kan me op weg helpen?

 

Marc

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Traagheid van zappen kan komen door een onzuivere LNB die een paar MHz afwijkt van de LNB waarmee je gescand hebt. Je moet dan de zenders nog eens inscannen bij je collega thuis. Maar als er helemaal niks binnenkomt op diseqc A is er vermoedelijk iets anders aan de hand. Heb je wel de Manual Search gebruikt voor het vinden van de zenders? De transponder-tabel zou verouderd kunnen zijn, waardoor een Automatic Search niks oplevert. Voor de LNB op diseqc A kun je de diseqc-instelling ook uitzetten. Je kunt eens kijken of er dan wel signaal is. (En om alles uit te sluiten kun je ook Hotbird eens toewijzen in de Humax aan diseqc A en Turksat aan diseqc B.)

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het misschien kwam doordat ik de parameters van de DiSEqC verkeerd had ingevuld (toneburst, 22khz, weetikveel)...

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren even willen controleren op mijn eigen Humax maar is er niet van gekomen. In mijn settingslijst op PC staat echter 22kHz op disabled, al zie ik dat die op jouw foto op grijs staat en niet te benaderen is. Ik ga proberen vanavond te kijken of die op mijn Humax ook uit staat en of dat er toe doet.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaarne! (dat is ook de reden dat ik de foto's erbij heb gedaan)

 

Bij voorbaat dank.

 

Marc

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 kHz staat bij mij op disabled. Ik heb hem op enabled gezet (LNB tijdelijk even niet universal, 22 kHz op enabled, LNB weer op universal), maar dat maakt niets uit niet voor de diseqc A LNB en ook niet voor de diseqc B LNB. Met andere woorden ik kan niks bijzonders ontdekken aan je instellingen. Omdat de switch vier ingangen heeft, kan het ook geen toneburst switch zijn. Misschien breng je iemand op een idee door ook de configuratie van de werkende ontvanger te posten.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...