Ga naar inhoud


(ALL) DVD Omzetten naar .TS


Joecks

Aanbevolen berichten

Via DVD2SVCD (zie www.doom9.org of www.doom9.nl) kan je DVD's met audio en subtitles omzetten naar mpeg2 (svcd) wat direct afspeelbaar is door de dreambox. Je moet wel even een paar parameters goed zetten. Het is wel lastig als je AC3 (Dolby Digital met meer kanalen) in je woonkamer wil, en de film ook in de slaapkamer direct via de tv wil afspelen. Maar het kan wel. Ik kijk mijn DVD's nu vanaf een woon- en slaapkamer via mijn netwerk. Geen gesjouw met DVD's en eigenlijk zelfs geen DVD spelers nodig, in elk geval geen twee.

 

Op een hoge bitrate is de beeldkwaliteit uitstekend, en AC3 audio is zelfs zonder kwaliteitsverlies. Het omzetten kan wel 8 uur duren. Je kan ook schijfruimte besparen en het beeld meer comprimeren. Er zijn ook gratis encoders, maar tot nu toe (2 weken) gebruik ik TMPGEnc als mgeg encoder bij DVD2SVCD. Daarvoor moet je na een maandje wel $37 betalen

Citaat:
TMPGEnc 2.521 - note: MPEG-2 support expires after 30 days unless you live in the future
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Citaat:
VOB files ZIJN mpeg files!
Op een DVD staan ze alleen gecrypt.
Als je ze dus van de DVD afhaalt met een dvd-decrypter, dan speelt de Dreambox ze gewoon af (mits je een versterker met digitale AC3-ingang hebt).


Ok , als dat zo is , dan maakt het dus niet uit of je de vob file converteerd naar een .ts file of decrypt met een ripper...

Je zou dan kunnen kiezen om te rippen naar één grote vob file, en dan ben je er dus ook ?

zitten we dus alleen nog met de ondertitel , of kan je rippen met alleen nederlandse ondertitel zodat deze automatisch weergegeven wordt als je de vob file afspeeld op de dreambox ?

Joecks
Als je met de file in de toekomst nog meer wilt doen, b.v. als nog op een dvd branden, bewerken of iets anders, zou je deze file weer terug moeten converteren van ts naar ps. Laat dus de stream ps.
Verder kun je er dus een svcd format van maken, inclusief subs an AC3 sound.
Ik gebruik DVDX. Kijk eens op www.videohelp.com voor info over videobewerking.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...