Ga naar inhoud


Opleveren huurwoning


Gast Keteltje

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

moet toch het volgende even kwijt, want ik ben aardig over de kook (hoewel de storm wel is gaan liggen). Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik recentelijk verhuisd. Afgelopen zaterdag alles overgebracht naar de "nieuwe" woning, en zondag de laatste dingen hersteld in de huurwoning. Een hele waslijst aan punten, welke naar eer en geweten hersteld zijn, zodat ik maandag de 13e kon opleveren.

 

Maandagochtend stapt de inspecteur van de verhuurder binnen, en gaat meteen aan de slag. Behoorlijk voortvarend mag ik wel zeggen. Met dezelfde lijst als ik tijdens de voorinspectie heb ontvangen loopt hij alles na. Op een gegeven moment komt hij bij de woonkamer deur en ziet daar op een gele deur een gedeelte wit gelakt (RAL9001). Hij begint hier stevig op te drukken en met z'n duimstok te porren en vervolgens zit er weer een gat in de deur. Nu is hier in het verleden een tafelblad tegen aangekomen, en zodoende een gat/ scheur in de deur (deur bestaat uit een dunne plaat, honingraatvulling en weer een plaat, dus eigenlijk een lawaaibomenhoutdeur). Doodleuk zegt hij tegen mij dat dit dus niet goed is, en ik de deur tweezijdig had moeten aflakken. Het mooiste was natuurlijk een nieuwe deur plaatsen, maar dat zouden zij nu moeten doen, vertelde hij. Een soortgelijke situatie deed zich voor bij de slaapkamerdeur en de badkamerdeur. Schade: € 300,00 (overigens was deze schade in eerste instantie nog € 240,00).

 

Ik behoorlijk boos, en wel tot 1000 geteld, daarna ging hij verder met de inspectie en na zijn rondje kwam de totale schadepost neer op € 570,00. Of ik even wilde tekenen voor accoord. Dat dacht ik dus niet. Hij heeft op het formulier aangegeven dat ik niet heb getekend en mij gemeld dat e.e.a. via incasso verhaald zou worden. Ik liep op dat moment rood aan en kookte zo'n beetje....

 

Na dit voorval ben ik meteen naar het hoofdkantoor van de verhuurder gegaan en verteld wat er was voorgevallen. Nu was diegene die hier over ging echter niet aanwezig, maar als ik mijn nummer gaf, zou ik wel teruggebeld worden aan het einde van de middag. Toen het 16.30 was heb ik zelf maar gebeld, en het e.e.a. nog eens verteld. Hij kon echter niets anders doen dan het mutatierapport afwachten alvorens hij hierop kon reageren. Oke, lijkt logisch.

 

Toch bleef het maar knagen en de dag daarop heb ik een brief geschreven met daarin mijn ongerief, en de mededeling dat ik mij niet verantwoordelijk voel voor het betalen van schade wat door hun eigen medewerkers is veroorzaakt. Aangetekend met handtekening retour verzonden. Op dat moment had ik het al aardig van me afgeschreven, maar echt lekker zit het niet natuurlijk.

Je hoopt iets af te kunnen ronden, om je volledig te kunnen concentreren op je nieuwe huisje, gebeurd er zoiets...

 

Ook werd er nog eens € 80.00 aan schoonmaak kosten in rekening gebracht (zaterdags zijn alle kamers gedweild, de ramen gewassen, een doek over het sanitair en zondags nog eens de stofzuiger door het huis gehaald), dus hier was ik het ook niet mee eens. Verder € 150.00 plaatsingskosten voor de gasmeter (deze heb ik 8 jaar geleden laten verwijderen doordat ik op electrisch ging koken). Nu heb ik begrepen via Eneco, zo staat het zelfs op hun eigen website: "Eneco heeft mij toen verteld dat er geen plaatsingskosten zijn, daar deze verrekend worden met de maandelijkse meterhuurprijs". Waarom moet ik dan zo'n bedrag van € 150.00 betalen?

 

Inmiddels is de brief bezorgd bij de verhuurder, en wacht ik hun reactie maar af. Hoop er snel uit te kunnen komen, want heb het op het moment wel even gehad met alles... Gelukkig schiet het in het nieuwe huisje al aardig op, en hoop ik voor de kerst lekker te kunnen genieten....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...