Ga naar inhoud


Skystar 2 geen beeld, signaal of videokaart probleem?


Gast

Aanbevolen berichten

goedendag,

 

Ik ben al een week bezig om de skystar2 werkend te krijgen echter het beeld blijft zwart of slechts een paar blokken boven in beeld.

 

Het signaal zit rond de 55%, is dat voldoende? Als ik de coax in mijn relook 400s doe heb ik prima beeld. Weet iemand wat het minimum signaal voor de SS2 moet zijn?

 

Volgens de specificaties van technisat wordt aangeraden om minimaal een AGP2 videokaart te hebben maar is dat niet verplicht. Ik heb een AGP4 kaart maar met maar 32 mb onboard, kan dat het probleem zijn? Weet iemand of er toch minimum eisen aan de videokaart worden gesteld?

 

De EPG en teletekst werken goed, ik krijg wel wat geluid maar dat is heel slecht en veel onderbroken.

 

Mpeg of avi bekijken vanaf harde schijf werkt prima...

 

Heeft iemand een idee of suggesties?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet je zeker dat je op goede satelliet staat. Het kan gebeuren dat je wel signaal hebt maar van de verkeerde transponder, in dat geval krijg je ook geen beeld.

De signaalsterkte is meer dan voldoende om beeld te krijgen.

Gebruik je de standaardinstallatie van Technisat?

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Weet je zeker dat je op goede satelliet staat. Het kan gebeuren dat je wel signaal hebt maar van de verkeerde transponder, in dat geval krijg je ook geen beeld.
De signaalsterkte is meer dan voldoende om beeld te krijgen.
Gebruik je de standaardinstallatie van Technisat?


Bedankt voor je antwoord!

Ik gebruik de standaardinstallatie van Technisat, ik heb in de setup gewoon de Astra 19.2 geselecteerd volgens mij moet dat wel kloppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kokojoli.

 

Allereerst welkom op dit board.

Kun je verder wat meer info geven over wat je tot nu toe gedaan hebt?

Je gebruikt de standaard Technisat installatie, dus ik veronderstel met DVBViewer.

Heb je op geen enkel kanaal beeld, ook niet op de free to air kanalen?

Ik heb momenteel een Twinhan kaart in mijn systeem dus kan niet even kijken hoe DVBViewer er ook al weer uitzag. Probeer het eens met ProgDVB, dit programma geeft een indicatie van het level en de quality van het binnenkomende signaal, en het is de quality die bepaald of je beeld krijgt of niet. Een quality van meer dan 50% geeft over het algemeen beeld, tussen de 40 en 50% af en toe en blokkerig beeld en onder 40% geen beeld meer.

Het feit dat je op een andere ontvanger goed beeld ebt zegt niet alles. Het hakkelende geluid duidt wel op een te laag signaal niveau. Heb je de SS2 kaart rechtstreeks op de LNB aangesloten of via de loopthrough van de andere ontvanger? Kijk anders toch even of de kabel naar de SS2 goed is en of je met wat na richten van de schotel nog net wat meer signaal kunt krijgen. Een paar % kan je net over de drempel helpen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Hallo kokojoli.

Allereerst welkom op dit board.
Kun je verder wat meer info geven over wat je tot nu toe gedaan hebt?
Je gebruikt de standaard Technisat installatie, dus ik veronderstel met DVBViewer.
Heb je op geen enkel kanaal beeld, ook niet op de free to air kanalen?
Ik heb momenteel een Twinhan kaart in mijn systeem dus kan niet even kijken hoe DVBViewer er ook al weer uitzag. Probeer het eens met ProgDVB, dit programma geeft een indicatie van het level en de quality van het binnenkomende signaal, en het is de quality die bepaald of je beeld krijgt of niet. Een quality van meer dan 50% geeft over het algemeen beeld, tussen de 40 en 50% af en toe en blokkerig beeld en onder 40% geen beeld meer.
Het feit dat je op een andere ontvanger goed beeld ebt zegt niet alles. Het hakkelende geluid duidt wel op een te laag signaal niveau. Heb je de SS2 kaart rechtstreeks op de LNB aangesloten of via de loopthrough van de andere ontvanger? Kijk anders toch even of de kabel naar de SS2 goed is en of je met wat na richten van de schotel nog net wat meer signaal kunt krijgen. Een paar % kan je net over de drempel helpen.

Albert_H.


Hoi Albert,

Bedankt voor je antwoord, ivm een verbouwing heeft de kaart even 2 weken geen aandacht gekregen.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
-kaart in 4 verschillende pci-slots
-installatie van de laaste drivers
-geprobeerd met dvb-viewer (signaal 55%)
-geprobeerd met prog-dvb (signaal 40-55%), geen beeld
-de audio/video instellingen in prog-dvb aangepast, geen beeld
-de EPG data en teletekst getest, deze werken prima

Gisteren heb ik de kaart in een andere pc gestopt en daarmee kreeg ik een heel blokkering beeld op de FTA met behulp van:
-aanpassing van de instelling van VMR9(directx 9)naar rendering

De quality en level hebben beide hetzelfde niveau, het lijkt erop dat ze telkens dezelfde gelijke waardes behouden (??). Per zender verschilt het niveau, van ongeveer 40% tot 60%.

Als ik de "standaard-instellingen" van Prog-dvb gebruik (met VMR9) krijg ik helemaal geen beeld.

Ik zal vanmiddag een nieuwe kabel kopen om te testen of ik daarmee meer signaal kan krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, een nieuwe kabel direct aangesloten op de LNB is ook geen oplossing, het signaal is 5% beter maar op de kanalen met meer dan 60% blijft het beeld zelfs blokkerig en het geluid hakkelig.

 

Ik krijg nu wel beeld met VMR9 maar dan moet ik alle andere default graphs op leeg zetten.

 

Heeft iemand misschien nog een idee, kan de skystar2 kaart misschien zelf ook kapot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Start het programma Server4PC eens: Start > Programma's > Technisat DVB

Ik heb Server4PC gestart, maar naar ik begrepen heb is dat voor progDVB ook niet noodzakelijk. Helaas nog steeds geen beeld en heel hakkelig geluid bij een quality van 65%...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Setup4pc hoeft niet te draaien maar moet wel geïnstalleerd zijn voor progDVB.

Althans dat was altijd zo. Ik heb het met de laatste versies niet getest.

Als je af en toe wel hakkelend beeld hebt neig ik toch naar signaal zwakte als oorzaak. Dit kan natuurlijk ook in de tuner op de kaart liggen. Als je bij mij in de buurt woont kun je van mij wel een kaart lenen of jou kaart bij mij testen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Albert_H,

 

Bedankt voor de antwoorden, helaas woon ik aan de andere kant van het land dus ff langskomen is lastig. Ik heb wel een vrij lange coax (25 m) van de satelliet naar de pc lopen. Vanavond zal ik de pc naar beneden zetten en het nogmaals proberen met een lengte van +- 3 meter en kijken wat er met de kwaliteit van het signaal gebeurd als dat ook niet werkt dan ga ik hem omruilen.

 

Groet,

Kokojoli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai ProgDVB eens.

 

File > Property. Staan daar codecs? Is er iets actief (datastream)?

 

Settings > Audio and Video > Direct Show > TV-channels. Verander eens van codec.

 

Wat ik me herinner van de installatie van de Skystar2 is dat ik TWEE dingen vanaf de CDrom moest installeren, met twee reboots.

 

****

Offtopic @ Albert_H: heb je mijn kapotte Skystar2 nog kunnen repareren, of was ie definitief naar de filistijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offtopic @ auggie.

 

Ik heb de SMD 7805 vervangen door een gewone 7805. Wel weer spanning maar

de eerste test "even " in een systeem gaf geen beeld. Maar ik moet nog even

verder kijken omdat in dat systeem al een hele tijd geen SS2 meer gedraaid had.

Als hij werkt hoor je het. In mijn gebruiks systeem draaid momenteel een Twinhan kaart.

Zie bijgaande foto voor het noodverband.

 

Groetjes Albert.

post-12344-1318258909,5214_thumb.jpg

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien een overbodige vraag, maar is je PC een beetje recent? Ik heb een oude PIII met een Skystar 2 kaart. De boel draait, maar niet lekker. Met bijv. PROG DVB wordt de CPU al snel te veel belast.

Hoi,
Ik heb een P4 3.0HT met 750mb geheugen dus dat zou ruim genoeg moeten zijn, videokaart is wel aan de krappe kant met 64mb (net overgezet van een andere pc)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Draai ProgDVB eens.

File > Property. Staan daar codecs? Is er iets actief (datastream)?

Settings > Audio and Video > Direct Show > TV-channels. Verander eens van codec.

Wat ik me herinner van de installatie van de Skystar2 is dat ik TWEE dingen vanaf de CDrom moest installeren, met twee reboots.

****
Offtopic @ Albert_H: heb je mijn kapotte Skystar2 nog kunnen repareren, of was ie definitief naar de filistijnen?


Hoi Auggie,

De property-waardes staan in de attach.
Verder heb ik alle mogelijke combinaties in het menu Direct show geprobeerd...helaas geen resultaat.

Ik heb zojuist de schotel nog iets weten te optimaliseren maar zelfs bij 75% quality in progDVB nu geen ontvangst.....

Met twee verschillende pc's geprobeerd:

1)

P4 3.0 HT, 64 mb videokaart, 750 mb geheugen,Moederbord is een ASUS P4P800S-X, met een Intel 848P chipset deze wordt ondersteund door technisat...
Op deze pc heel lang zwart beeld, na lang wachten af en toe een paar blokken en heel weinig geluid.

2)

Athlon 2100, 32 mb videokaart, 750 mb geheugen, Moederbord is een SOLTEK KT880E , met een VIA KT880 chipset die volgens mij ook ondersteund wordt
Op deze pc vrijwel direct (na 5 sec) een blokkerig beeld en half stotterend geluid.

Ik hoop dat iemand nog de ultime tip heeft, anders gaat ie morgen de verpakking in en vraag ik om een vervangende kaart.

Alvast bedankt!
Kokojoli

1273541-ss2.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...