Ga naar inhoud


[DB7000] Mount externe en interne hd en wat kan ik dan zien?


eeffie

Aanbevolen berichten

Mijn vraag is de volgende: ik heb een DB7000 waarin ik een hd heb ingebouwd. Nu kan ik op deze hd opnemen, geen probleem. Wat ik echter graag wil is het volgende: ik wil op de TV die aan de 7000 hangt films bekijken die op de pc staan. Ik heb dus een mount gedaan van de hd van de pc. Dat is gelukt maar hoe kan ik nu de films die op deze hd staan bekijken? M.a.w. hoe krijg ik het voor elkaar om via de ab van de 7000 de hd van de pc te "benaderen". Alvast bednkt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan op een aantal manieren.

 

b.v. via 'menu', file, of via bouquetlist, 'text' button.

 

In beide gevallen kom je standaard in de lijst met opnames terecht. Met een druk op de rode knop kom je in de root van je filesystem, en kun je vervolgens vrij over je filesystem heen wandelen.

 

Ga dus op die manier naar waar je die HD van je PC hebt gemount, selecteer een file, en druk op ok om 'n af te spelen.

 

Let wel, die files op je PC moeten wel MPEG files zijn. Een dreambox speelt geen AVI, DivX en andere grappen af...

 

CU,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die manieren die je aangeeft, leiden bij mij niet tot het gewenste resultaat. Als ik via menu naar bestand ga, zie ik alleen de gegevens van de interne hd. Van de externe zie ik niets. Ik heb deze als volgt gemount: "client directory: /mnt/cifs1" met filesystem 1.... Mount is gelukt, maar helaas: ik zie niks van de externe hd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu - bestandsmodus - pijltje naar beneden (je ziet nu, zoals je al zegt, de gegevens van de interne harddisk) - rode knop - root - mnt - cifs1 en je moet op de harddisk van je PC zitten.

 

Suc6, Lion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...