Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


Gast Ducom

Aanbevolen berichten


Ja, dat probleem heb ik ook met mijn Brainwave DVB-T ontvanger. Het is niet mogelijk om de zenders een "eigen naam" te geven.

 

Heel lastig want wil ik een andere regiozender zien moet ik steeds op de betreffende frequentie opnieuw inscannen.

 

Een software update zou wonderen kunnen doen, maar voor de Brainwave was de laatste software update in oktober 2003...

 

Grt, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mitchel

 

Eigenlijk zou het inderdaad niet verkeerd zijn als men met het nieuwe netwerk dit probleem zou oplossen...

We wachten het nog maar even af, over een weekje weten we meer.

 

De Brainwave (trouwens een zeer middelmatige ontvanger) was al héél snel met de stille trom uit het lijstje van Digitenne goedgekeurde ontvangers verdwenen.

 

Er is ook een FTA versie van voor de gebruikers van het Duitse netwerk.

Ik heb wel eens geprobeerd om een software-update via een Duitse zender te pakken te krijgen, maar daar trapt ie niet in...

 

Grt, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: De Brainwave is technisch exact hetzelfde als de Hauppauge.

 

Met als enige verschillen dat de Hauppauge een USB aansuiting heeft, waardoor deze dus op een laptop aangesloten kan worden. En het design van het boxje is he anders dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo als ik het heb gedaan met ee samsung smt 1000t

 

Eerst de fabrieksinstellingen herstellen

Dan opnieuw Automatisch zenders zoeken

Nu zijn er twee regiozenders bij mij is dat rtv n-h en at 5 kanaal 33 in het menu staat dit als regio tv 1 en regio tv 2

Dit gaan we eerst veranderen ga naar het menu ga naar zenders indelen dan naar zenders bewerken toets pin in

Nu zien we links een kolom met de zenders en rechts het kolom met wissen,hernoemen,en vergredelen zet het vinkje op hernoem

Ga met de pijltjes naar links zet pijl op regio tv 1 druk ok toets nu de zendernaam in ( RTV noord holland ) als je dit gedaan heb druk op gereed nu met de pijltjes op regio tv 2 gaan staan voer naam in ( AT 5 ) druk op gereed druk hierna op exit wilt u de wijzigingen opslaan JA druk hierna op exit tot je weer tv kunt kijken

 

Nu gaan we regiozenders bijvoegen druk op menu dan installeren toets pin HANDMATIG zenders zoeken

Verander kanaal nummer in 52 met de pijltjes naar rechts kanaal 52 ok dan naar zoeken hij vindt er vier eurosport,regio 1 spice en regio 2 druk ja om op te slaan de ontvanger gaat terug naar de laast gekozen zender

Als je nu gaat zappen kom je als het goed is kanaal 1001 tegen dit is bij mij tv rijmond en 1003 tv west

druk weer op menu dan zenders indelen toets pin in komen we weer in het menu hernoem als het goed is staat ie er nog op pijltjes naar links op regio 1 druk ok verander naam en druk gereed nu op regio 2 gaan staan verander naam dan gereed dan exit opslaan ja exit exit nu kunnen we weer zappen

 

Nu missen we tv utrecht nog

druk op menu dan installeren toets pin HANDMATIG zenders zoeken

Verander kanaalin 33 met de pijltjes naar rechts naar kanaal 33

er zij er weer vier gevonden toets ja om op te slaan let op tv utrecht kan blokken druk menu dan zender indelen zender bewerken toets pin regio 1 in tv urecht dan gereed exit opslaan ja exit exit

 

Nu gaan we nor een kanalen lijst maken ( hoeft niet )toets menu dan zenders indelen dan favoriete zenders indelen nu zien we links de zenders en rechts de favoriet lijsten ik heb gewoon een lijst druk elke keer op ok om bijtevoegen

 

nogmaals dit betreft een samsung dus ik weet niet of je hiermee ben geholpen maar misschien andere wel groeten zwelgje

ZWELGJE schotel triax 80 cm draaibaar Mvision hd200combo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ zwelgje

 

Dat werkt dan goed op jouw Samsung smt 1000t. Met die zéér beperkte Brainwave 2000 van mij kan ik niet meer dan dit:

 

brainwave.jpg

 

Erg jammer....

 

Grt, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beperkingen zitten in de Software 'om te zorgen dat kijkers automatisch de juiste regiozenders krijgen" oftewel voorgebakken zenderlijst.

 

Het heeft geen technische redenen. Dat krijg je dus als je provider-afhankelijke apparatuur hebt: niet jij maar de provider bepaalt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...