Ga naar inhoud


[7000S] na 5min met Dreamview/WebXTV strepen door beeld


Dennis DaMenaCe

Aanbevolen berichten

Dag beste mensen,

 

Ik heb net een nieuwe computer gekocht die ik op mijn 37" LCD scherm heb aangesloten. Nu HDTV straks in wordt gebruik ik Dreamview om zenders te kunnen zien in windows (ook hdtv zenders).

Het geeft een mooi strak beeld, maar na ongeveer 5 minuten kijken (willekeurig zender) begin ik bij bewegende beelden "strepen" te zien. Dit zowel met WebXTV en Dreamview.

Heeft iedereen dit, of heb ik een probleem met mijn hardware/software ?

Computer gegevens :

 

AMD64 3700+ met 1 MB cache

512 Dual Channel geheugen (2x 256mb)

Onboard videokaart (128MB mem gegeven) < ik vermoed zelf dat dit het probleem is

80GB Sata schijfje.

 

Ik heb een Vigor 2910VG (dual Wan router) waar de dreambox en pc is aangesloten.

 

Graag advies, want ik zou eerst een sat tuner kopen voor de pc, maar via de dreambox is natuurlijk veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben bang dat je gelijkt hebt. Als ik er een cross in doe dan gaat het wel goed. Maar dan kijk ik bij de hdtv zender en nu lijkt het weer goed te gaan.

 

Ik heb een router die nu letterlijk 270,- euro kost. Ik baal hier best wel van.

Ik zal het straks nog een keer testen met een crosskabel en dan bekijk ik de hele demo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit ook met webstreams of andere filmpjes op je pc afspelen? Probeer eens vlc opnieuw te installeren en meteen de laatste versie gebruiken, en de drivers van je videokaart te updaten.

 

Ik mag aannemen dat de stream van de dreambox bij de huidige (zelfs onboard) videokaarten geen problemen mag geven. Misschien kan je eens een snapshot maken zodat wij kunnen zien om wat voor strepen het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen last van strepen als ik Divx films,DVD's of HDtrailers afspeel.

Ik gebruik de laatste versie van VLC en de laatste drivers van mijn videokaart.

Het is een Asus A8V-VM moederbord (simpel ding, maar functioneel).

Ook heb ik de laatste bios op mijn moederbord zitten.

Ik heb jammer genoeg geen PCI-E kaart om het uit te testen.

 

Als ik een screenshot porbeer ik te maken, en ik plak dat ergens dan laat hij de stream zien, dus geen plaatje maar echt de film.

Hoe maak ik in dit geval een screenshot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de screenshots gemaakt, en dan zal je net weer zien dat je die "strepen" niet ziet in de screenshots.

 

Ik heb nu de VGA kaart 256MB geheugen gegeven en heb voor de zekerheid de drivers van mijn NIC geupdate. Ik blijf die strepen houden. Het is niet constant, maar je ziet het bij bewegende beelden.

Ik ben bang dat ik dit niet kan oplossen. Ik kan wel een PCI-E kaart halen als dat de oplossing is. Maar zoniet, dan is het weer zonde van het geld.

 

Iemand nog tips ?

 

Ik haal nu een PCI-E kaart om dit uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een PCI-E videokaart gekocht (asus 6200LE). Ik heb het idee dat het een stuk beter is, maar nog altijd zie ik af en toe van die haperende strepen.

Misschien ligt het wel aan mijn LCD scherm ofzo, maar dat lijkt mij stug.

 

Zou iemand naart RTL7 willen kijken met dat witte nieuws balk onderin. is dat bij iedereen scherp of is het ook " vaag " en haperend ?

Graag nog reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...