Ga naar inhoud


automatisch schakelen tv-inverto


franstroch

Aanbevolen berichten


Dat heb ik ook.

 

Maar dat ligt niet aan de Inverto maar aan de TV; ik kan bij mijn TV voor meerdere ingangen kiezen. En bij mij komt hij standaard 'op' met een ingang waar ik hem niet op heb aangesloten. Kwestie van een andere ingang (en bijbehorende aansluitkabels) gebruiken en dan is het probleem over.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan aan de scartkabel zelf liggen, ik meen dat pin 16/18 bedraad moeten zijn om het schakelen te initiëren. Maar het is waarchijnlijker dat de TV het niet kan. De Inverto kan het in ieder geval wel, en aangezien niets aan de scart-schakeling (behalve dus beeld zoals composiet e.d.) te configureren is kan het daar dus niet aan liggen. Aangezien het met jouw kabel blijkbaar wel kan ligt het binnen de mogelijkheden dat jullie van kabel ruilen om te checken? De kabel die bij de Inverto zelf zit schakelt bij mij wel overigens...

 

Update, het volgende is te vinden op de wikipedia, de laatste regel zou wellicht de reden kunnen wezen:

 

Two pins provide switching signals.

 

Pin 8, the function switching pin, carries a low frequency (less than 50Hz) signal from the source that indicates the type of video present.

 

0V-2V means no signal, or internal bypass

4.5V-7V (nominal 6V) means a widescreen (16:9) signal

9.5V-12V (nominal 12V) means a normal (4:3) signal

Pin 16, the fast switching pin, carries a signal from the source that indicates that the signal is either RGB or composite.

 

0V-0.4V means composite.

1V-3V (nominal 1V) means RGB only.

The original specification defined pin 16 as fast blanking, a high frequency (up to 3MHz) signal that blanked the composite video. The RGB inputs were always active and the fast blanking signal 'punches holes' in the composite video. The SCART connector uses this to overlay subtitles from an external Teletext decoder.

 

0V-0.4V means composite with a transparent RGB overlay.

1V-3V (nominal 1V) RGB only.

There is no switching signal to indicate S-Video. Some TVs can autodetect the presence of the S-Video signal but more commonly the S-Video input needs to be manually selected

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...