Ga naar inhoud


[TF4000pvr] Zenders uit 1 tuner verwijderen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik had op de 4000 een draaibare schotel aangesloten maar die is vervangen door een vaste opstelling met op tuner 1 de Astra 1 en de Hotbird en op tuner 2 de Astra 1 en Astra 2.

 

Nu wil ik uit tuner 1 de zenders van de Astra 2 verwijderen, maar die moeten in tuner 2 blijven staan. Ik kan niet ontdekken hoe ik dat moet doen zonder dat ik ze uit beide tuners moet verwijderen en opnieuw moet scannen met tuner 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Pieter, dat is niet zo moeilijk.. ik gebruik hier het programma TopSet voor (zie bijlage).

 

Daar kan je heel simpel de kanalen selecteren en tuners aangeven. Per kanaal of voor meerdere tegelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dit doet loop je de kans dat je Topfield instabiel wordt

 

ik heb het hier met mijn 5000 ook ééns geprobeerd maar hij ging heel raar doen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sigma: bij mijn geen probleem, loopt erg soepel..

 

@PieterB: ik heb geen ervaring met het menu van de 4000, maar bij de mijne als ik op 'Ok' klikt tijdens een zending krijg ik de gehele zenderlijst van alle sats en tuners en kan daar ook een sat en tuner sorteer functie instellen en dan zenders verwijderen.

 

Wellich kan het op die manier bij jou ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de bediening ook voor mijn echtgenote zo gemakkelijk mogelijk houden, dus bij switch van bijvoorbeeld een Hotbird-zender naar een Astra 2-zender móet de Topfield ook naar de andere tunder over gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem, is lastig om alle zenders van een sat te verwijderen.

 

De 4000 wisselt gewoon vanzelf van tuner als dat nodig is. Moeders hoeft alleen maar het nummer in te toetsen of uit de favorietenlijst te kiezen. De OK lijst geeft alleen de huidige tuner weer, da's soms minder handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is gewoon dat de Astra 2-zenders in beide tuners zitten en dat in de huidige situatie alleen tuner 1 deze oppikt. Dus moeten de Astra 2-zenders wel uit tuner 2 en moeten ze in tuner 1 blijven zitten.

 

Ga ik nu naar "zenders sorteren" en verwijder ik ze, dan zijn ze uit beide tuners weg en moet ik ze op tuner 1 weer opnieuw inscannen.

 

Leuk klusje voor een regenachtige zondagmiddag dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...