Ga naar inhoud


Samsung single tuner geen free to air meer mogelijk ?


ritselaar

Aanbevolen berichten

Elders heb ik mijn bevindingen beschreven met de ontvangst van de duitse zenders op de Samsung single tuner. Deze ontvanger was van mijn werk en inmiddels retour.

 

Daarom zelf ééntje besteld bij KPN.

 

Nu zie ik wel de meters uitslaan bij signaalsterkte en ontvangstkwaliteit.

Het lukt me echter niet om handmatig de duitse zenders te detecteren.

 

Weet iemand of KPN soms firmware heeft uitgerold die de free to air zenders tegenhoudt ?

 

Dit zijn de gegevens:

Samsung SMT 1000T

ModelID: 1041D123

Hardware versie: 2.00

Software versie: 1.26

Loader versie: 1.21

 

Wie weet raad ?

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf geen ervaring ermee, maar dat schijnt inderdaad te zijn veranderd in de nieuwe software-versie (1.30).

De update wordt niet meer uitgezonden, dus ik denk dat je KPN moet bellen en je apparaat moet inruilen voor een exemplaar met de nieuwe software. Niet alleen voor de buitenlandse zenders maar ook vanwege de andere problemen die in de nieuwe software zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen KPN gebeld.

 

Na wat navraag bleek dat de ontvanger tegenwoordig weer met software versie 1.26 uitgeleverd te worden, daar 1.30 problemen gaf. Welke dat waren kon men mij niet vertellen. En 1.30 werd niet (meer) uitgerold. Wanneer wel, dat kon men ook niet vertellen.

 

Kortom enige wat ik kan doen is ontvanger retour en mijn geld terug, en dan op zoek naar een andere tuner, met Conax CI aan boord.

 

Iemand suggestie voor een ontvanger (en de bijbehorende kosten)

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo frits,

 

Vreemd dat KPN zegt dat de versie 1.30 problemen zou geven, daar is mij niets van bekend.

 

Als ik jou was zou ik eens wat gaan snuffelen op één van de 2e hands sites op internet, daar is er vast wel één te vinden.

 

gr,

Ducom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken ook geen problemen met de 1.30 versie. Wij hebben er hier in het bedrijf er meerdere van staan.

 

Ik kijk nog even wat ik doe, maar bekijk even de mogelijkheid om op kantoor er eentje te ruilen tegen de mijne. Hier op kantoor (midden van het land met zicht op de mast van Lopik) kunnen ze toch de duitse FTA-netwerken niet ontvangen en dus werkt 1.26 ook goed.

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...