Ga naar inhoud


Hoe Flash installeren in Ubuntu


peter-nmgn

Aanbevolen berichten


Goede middag,

 

ik heb dit ook ervaren. Inmiddels is er sinds 20-11 een 2e beta uit. Werkt die ook (nog) niet voor een AMD64 ?

 

Deze is verkrijgbaar op http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html

 

Het is mogelijk dat de 32 versie ook werkt op een AMD64. Je kunt hiervoor de installer helaas niet gebruiken.

 

Wine lijkt overigens ook niet beschikbaar voor een AMD64 (Mandriva). Echter als je de 32 bits versie installeert is deze gewoon te gebruiken op een AMD64 systeem.

 

Gezien de vraag hierna zal een AMD64 versie misschien nu al, of zeker op korte termijn beschikbaar komen.

 

Zal zelf in ieder geval de beta2 versie proberen.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste P-nmgn,

 

dat is inderdaad wat lastig.

 

Met Wine heb ik het volgende gedaan met Mandriva 2007.

 

Deze Linux versie werkt met URPMI (RPM) bestanden. Je laadt hierbij de sites op voor de X86 versie inplaats van die voor een AMD64 en Wine voor X86 wordt dan gewoon vanaf de server geinstalleerd. Daarna schakel ik weer om naar de AMD64 bekende Mandriva update en main source sites.

 

En je hebt dan gewoon een werkende 32 bits Wine op je AMD64 systeem.

 

Voor Flash wil ik toch even wachten totdat de Flashplayer versie 9 ook werkt op een 64 bits systeem. Heb je overigens de beta 2 versie al geprobeerd te installeren ?

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag Peter N,

 

zie bijgaand tekst van interview met Adobe inzake de ondersteuning van Flashplayer voor AMD64.

 

"Many users have wondered if Adobe would support users on 64-bit Linux platforms.

 

It's possible to run the 32-bit player on 64-bit systems, but only when using a 32-bit browser, which is less than optimal for users who run Ubuntu and other distros that ship with a 64-bit Firefox. Betlem says that Adobe is "committed" to creating a 64-bit native port of Flash 9, but "it's very early" to comment on when the 64-bit version might ship.

 

Since Adobe is hard-pressed to support x86 and AMD64 Linux, we asked Betlem if Adobe has given any thought to supporting efforts like Gnash to produce a free software version of the Flash player and plugin for all platforms that Linux runs on".

 

Flashplayer 32 bits gebruiken in een AMD64 systeem is mogelijk als de browser ook een 32 bits versie is. Dit bij de laatste versie van Linux voor AMD64 niet het geval. Op een oudere Linux AMD64 versie zal dit waarschijnlijk nog wel werken.

 

Ik wacht zelf maar af totdat de Adobe Flashplayer AMD64 versie verschijnt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...