Ga naar inhoud


vraagje over sattelieten in de clarkbelt


puk5600

Aanbevolen berichten


Elke band is in principe te ontvangen. Een band is overigens niets meer dan een naam voor een bepaald frequentiebereik. Een hogere frequentie heeft een gemakkelijker penetratie (door/in de atmosfeer) dan een lagere.

Dat houdt in dat je hogere frequenties makkelijker met kleinere schotels kan opvangen, en dat ze vanaf de satelliet minder hard versterkt hoeven worden.

Wil je dus bijv. UHF ontvangen (wat een relatief laag frequentiebereik is), dan moet je gaan investeren in een grote(re) schotel en hopen dat de satelliet een sterk genoeg signaal uitzendt. Verder moet je apparatuur daar ook mee om weten te gaan.

Een standaard LNB "ziet" volgens mij niet eens de UHF-signalen. Een standaard ontvanger doet al helemaal niets met dit soort "afwijkende" (maar voor ons interessante) signalen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

MSS op 26W en op 15.5W

HYbrid op verschillende plekken tussen 45E en 45W

KA band 16.5E

L band 21E

 

deze liggen zon beetje in het berijk kan ik een van deze te pakken krijgen met een 3.20 en een specialle lnb schotel heb ik oftewel kan ik zo gaan halen maar dan moet ik zekker weten dat ik er iets mee kan. ik ken iemand die veel van ontvangen en zenden weet dus als het niet een al te hogen frequentie kunnen we wel en ontvangertje in elkaar prutsen. mits niet gecodeerde zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...