Ga naar inhoud


Opnemen via sat receiver naar externe harddisk/dvd recorder


Amused

Aanbevolen berichten

Sommige programmas laten zich niet opnemen met een externe recorder. Het geldt niet voor alle recorders, ik krijg de indruk dat je met nieuwere versies meer risico loopt op deze ongein.

Voor iets dergelijks bestaat een kastje (scartin --> scart uit) dat - als ik het goed begrijp- in dit geval niet helpt.

Wie heeft hiermee inmiddels meer ervaring(en) opgedaan dan ik?

Er is op het forum al vaker aandacht aan besteed (o.a. n.a.v. bericht in telegraaf) maar daarna blijft het stil. er is blijkbaar nog geen oplossing of workaround.

VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   (DVB-S2  en DVB-C tuners)
Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe is er geen probleem, wat er uit de scart/rf komt is ongecodeerd en kan zo een vcr of hd/dvd recorder op.

 

Nu zijn er recorders die slim zijn en bepaalde uitzendingen weigeren op te nemen en daar zal je met anti-slim converters aan de gang moeten of zoeken naar alternatieve firmware of speciale kodes die dit slimme gedrag uitzetten (google).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

.

Ook nadat het signaal gewoon gedecodeerd is door mijn CI module gecombineerd met een C+ kaartje, blijft er een probleem.

Wat een anti-slim converter ook wezen mag, daar is -in dit verband althans- niets over te vinden. 'Converters' om macrovision e.d. uit te zetten blijken voor dit probleem niets te kunnen betekenen. Voor mijn Pioneer wordt momenteel nergens een firmware-update aangeboden.

VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   (DVB-S2  en DVB-C tuners)
Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...