Ga naar inhoud


[DM500-S] Last van ghosting op LCD door flut-kabel ???


Gast Arde

Aanbevolen berichten

Wie heeft er bij een (nieuwe Alps) DM500-S de een Scart-Scart verbinding vergeleken met een een Scart-Component (YPbPr) verbinding???

 

Ik ben namelijk al een paar dagen aan het klooien met kabels maar ben niet tevreden over het beeld van de DM500-S op mijn 32" LCD. Met name bij huidtinten is het beeld niet strak en heb ik last van (een soort) ghosting. Niet fijn om naar te kijken. Volgens mij is het gewoon ruis. Met de HDMI aangesloten DVD speler heb ik nergens last van.

 

Waar ik mee begonnen ben omdat ik niet beter had, was een niet volledig aangesloten Scart kabel met composiet signaal.

Met een andere volledig aangesloten goedkope Scartkabel verwachte ik toch wel een fikse verbetering. Dat viel erg tegen, nauweljks beter dan composiet.

(Uiteraard in het menu van de DM500 (Pli Flubber the sequel) de goede A/V uitgang gekozen.)

 

Weer terug naar MM en vervolgens een Scart kabel gekocht van Philips van €30. Veel beter beeld, maar nog steeds een last van ghosting en blokvorming.

 

Nu heb ik uit verschillende posts opgemaakt dat bij de 7000-7020-7025 een RGB verbinding via Scart beter is dan een Component aansluiting, maar dat bij een DM500 een component aansluiting wél zin zou hebben t.o.v. RGB. Helaas kan ik na lang zoeken de betreffende post niet meer vinden.

 

De MM 'verkoper' (je weet wel, die van kopu-kopu-kopu), 'adviseerde' mij een Oehlbach van € 200. Dit omdat het de duurste was die ze hadden...

Helaas voor MM ben ik niet van plan me te laten oplichten.

 

Welnu, de hamvraag: wat heeft bij een nieuwe DM500-S meer zin:

- een beter afgeschermde Scart-Scart kabel kopen (QED ??) óf

- een Scart- Component kabel kopen (of zelf fabrieken).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een oplossing weet ik zo niet maar ik heb in het verleden ook een Dm500-s gehad en die had ten opzichte van mijn 7000 een veel slechtere kwaliteit.

Als je de mogolijkheid hebt om van iemand een andere ontvanger te testen (bijvoorbeeld een 7000) dan kun je kijken of het hieraan ligt.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

had ook last van "geest-beelden" door de uitzendingen heen. Inmiddels ook de "albertmol" oplossing toegepast en pennetje 19 van de scart verwijderd.

 

Per abuis dit eerst gedaan bij op de scart stekker aan de zijde van de Dreambox. 7000. Echter dit werkt niet.

 

De "geesten" moeten bestreden worden direct achter de tv.

 

Daar met een klein punttangetje pin 19 afgebroken (was een ingesealde scart) en de geesten zijn voorgoed verdwenen en zijn weer terug in de fles !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bram. bedankt voor de tip. Ik zou anders waarschijnlijk de sync vanuit de DB erafgeknipt hebben. In ieder geval brengt het verwijderen van pin 19 aan de TV kant geen verbetering.

 

@albertmol. Dat was inderdaad een van de post die ik niet kon vinden, thanks. Geeft alleen helaas geen antwoord op de vraag of een DB500 met Alps tuner via component YPbPr nou een beter beeld geeft dan aangesloten via RGB-Scart.

 

Ik meen ergens in een post van Michel gelezen te hebben dat de DB500 de uitzondering is op de regel en dat Component aansluiten inderdaad een beter beeld geeft dan RGB. Ik kan het echter helemaal mis hebben....

 

Als iemand de betreffende posting kan vinden hou ik me aanbevolen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

LCD geeft van natuur uit last van Ghosting. Deze techniek laat niet toe om snel beelden te ontvangen en daarom zie je Ghosting.

 

Had je ecther een Plasma gekocht dan had je dit nooit gezien daar plasma standaard is ontworpen voor snelle beeldontvangst !

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...