Ga naar inhoud


[7020S] Disk schakelt niet uit (standby-status)


petty

Aanbevolen berichten

Hallo foremleden,

 

Ik heb een DB7020 met PLI Flubber (laatste versie) en een interne disk.

De disk blijft continue lopen en schakelt na gebruik niet af.

De instellingen staan goed, standby na 2 min. en geen hd-verwijzingen. Dat zou moeten werken.

Ik heb ook Gemini geprobeert en daar in de instelling de disk in de slaapstand gezet ( een knopje in het instellingen-scherm voor de hd.). Na ca. 10 sec. start de disk weer op. het scherm meldt wel dat de disk in de slaapstand staat, maar ik hoor de disk lopen.

Weet iemand hoe ik de disk (automatisch) in de slaapstand kan zetten na deze 2 min. als de disk niet wordt gebruikt?

Of is de slaapstand alleen effectief als de DB zelf in de slaapstand staat?

 

Wie kan me helpen, vast bedankt.

 

Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen images per ongeluk op de hdd geinstalleerd? maar wat ook kan helpen is bij configuration and utilities / devices to use (multiboot) / daar even de harddisc uitvinken (geen vinkje dus) dan flaswizzard even deinstaleren op de db en opnieuw erop zetten..

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de multi's op de hd geinstalleerd.

Kan dat het probleem zijn?

 

Ik kan de multboots ook op een CF-card zetten. Ik heb een CF 128 MB. Zou dat ook kunnen helpen? Ik ga de multiboots eerst verwijderen en dan weer installeren op de CF-card.

 

Als dat niet werkt ga ik het vinkje verwijderen.

 

Ik laat nog wel even weten of eea gelukt is.

 

In ieder geval vast bedankt voor de aanwijzingen.

 

groetjes,

 

Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even druk bezig geweest.

Achtereenvolgens:

Flashwizard:

- alles gedeinstalleerd.

- Installatie naar de CF-kaart.

DB start niet meer op. O jeh, DB aan de haal?

PLI Flubber geinstalleerd via dewebbrowser, dus volledig opnieuw. (DB opstarten met li-onder knop op frontpaneelingedrukt en het IP-adres opgepikt van het DB-scherm.)

Nu wel werkend, de disk stopt nu ook, als ik naar standby schakel. (Dat was niet zo in de oude situatie.).

Mijn CF-card doet het niet meer, kan niet formatteren en de DB ziet een niet te lezen formaat. Dus: Op de PC geformatteerd en dat gaat goed. Weer terug in de DB en controle, dezelfde fout. Formatteren, gaat niet, controle geeft weer niet te lezen" aan.

 

b]De vraag: Hoe krijg ik de CF-card nu op het formaat EXT3, dat heeft de DB kennelijk nodig.[/b]

 

Conclusies:

1. Disk zo weinig mogelijk gebruiken (dus in stanby-mode): Geen multiboot op zetten.

2. De disk geluidarmer ophangen. Eeen skijken hoe dat kan.

 

Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,

 

petty.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cf kaart formateren gaat idd soms lastig..ik had hem toen eerst geformateerd bij instellingen bij op de db ..kreeg een foutmelding, daarna geformateerd op de db via flashwizard op de pc dat ging wel..misschien lukt het jou zo ook wel

 

en je hdd gaat altijd stand by (ook als de db aanstaat)staan als het goed is, tenzij je hem gebruikt bij bv opnames of bestandsmodus ed

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het geprobeerd te flashen via Flashwizard. Dat gaat en lijkt goed.

Na een herstart van de DB een check gedaan op de disk (Ok) en de CF-card. De DB meldt "bestandformaat niet herkend". Via FTP kan ik de cf-kaart zien, kan er iets opzetten en afhalen.

Via menu-->bestand openen, kan ik de cf-card ook zien.

Misschien een fout van het testprogramma voor de CD-card? Bij jullie ook dit probleem? (Ik durf de DB nijna niet meer te herstarten.).

 

Wel fijn dat het via het forum kan worden opgelost.

 

groetjes,

 

petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...