Ga naar inhoud


[7025] HD ontvangst?!


Adriano

Aanbevolen berichten

Maar even een nieuw topic geopend, niet iedereen die een dm7025 bezit is er van overtuigd dat je gewoon HD mpg2 signalen op je TV kunt bekijken (De HD content wordt wel naar de PAL resolutie omgezet, toch ziet het er beter uit dan al die zwaar gecomprimeerde SD signalen.

 

Toen er nog geen andere dan de originele firmware op de box had gestaan, kon ik het demokanaal ASTRA HD op 19 graden, goed bekijken, met af en toe een hickup, dat lukt nu niet meer. Vanmorgen naar een concert en shorttrack schaatsen zitten kijken op Euro 1080 HD1 op 23,5 graad. Het concert was prima, bij shorttrack worden er soms een paar frames gedropt.

 

Nu ben ik benieuwd wat de ervaring m.b.t. HD ontvangst van andere dm7025 bezitters is?

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds vrijdag ook een DM7025 en de Astra HD en EURO 1080 HD1 nog niet bekeken. Wel heb ik storingvrij beeld op Thor waar een Canal+ HD zender ongecodeerd

hoge beeldkwaliteit hiervan laat zien. Ik heb er op dit moment Gemini 2.0 in zitten. Het is me wel opgevallen dat ik freezes op de nederlandse kanalen heb met CCam 1.31 en niet met mgcamd 1.16. Al met al is er nu ook een webinterface beschikbaar waar je eenvoudig met vlc de programma's kunt volgen.

 

Ik hoop dat er nog meer HD kanalen op mijn Tv bekeken kunnen worden, zonder de aanschaf van een nieuw LCD/plasma tv toestel.

 

Hans Surfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hans,

 

Ik ben benieuwd of je de ASTRA HD kunt bekijken. Ik heb er nu een HardDisk in zitten en als ik de promo ASTRA HD opneem, speelt hij perfect af op de TV, als ik rechtstreeks kijk niet, ik snap er geen bal van.

 

Zal eens even kijken of ik op Thor die demo van Canal+ kan ontvangen.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu even de tijd gehad om de HD zenders op de 7025 te bekijken. Op 23.5° OOst

HD 1 en HD 5 geven redelijk constant beeld met af en toe een freeze. Astra HD geeft veel freezes als het beeldmateriaal buitengewoon van erg hoge kwaliteit is (zoals de dieren uit Africa). De zender op Thor geeft storingvrij beeld. Ik blijf het volgen, maar zoals de anderen zeggen het ligt gewoon aan de kwaliteit (aantal bits) die ze tegelijk versturen. De beeldkwaliteit is beduidend scherper dan van mijn DM 7000 S. Dus toch zeker is deze tuner (die ook eerder lockt) een verbetering.

 

Een opname van de Astra HD zender heb ik zoëven gemaakt speelt de Dreambox zeer mooi af zonder horten en stoten. Dat is dus zeker een pluspunt!!

 

Hans Surfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n beetje hetzelfde. Als ik kijk naar Astra HD blijft beeld en geluid heel vaak hangen maar als ik het opgenomen heb en speel het daarna af is het goed. Bedankt voor de tip. Altijd mooi demo materiaal op zo'n zender. Nu nog eentje vinden die Dolby Digitaal 5.1 uitzend.

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan iemand mij vertellen waar ik de Astra HD op 19.2 kan vinden.
Ik ben gezapt langs alle zenders van SES ASTRA maar ben geen HD zender tegen gekomen.


Astra HDTV promo DVB MPEG-2/HD 12168 V 27500-5/6

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom mensen zeggen dat dit geen hdtv/mpeg2 ontvanger is. Volgens de specificatie van de processor die in de ontvanger zit kan hij zelfs 2 hdtv kanalen decoderen. Dus de kans is groot dat op het moment de software niet optimaal is en je daardoor wel degelijk hick ups krijgt in je beeld. Voor meer info over de processor zie ( <a href="hxxp://ati.amd.com/products/xilleon226/index.html" target="_blank">hxxp://ati.amd.com/products/xilleon226/index.html</a> )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satellite

 

Name : Astra (19.2E)

Position : 192

Orientation : 69

 

Network Scan : yes

Use BAT : no

Use ONIT : no

Skip NIT : yes

 

Tuner : 0

 

Transponder

Frequency : 12168

Symbolrate : 27500

Polarization : 1

FEC : 7

Transponder id : 1088

Network id : 1

Inversion : 2

Modulation : 1

Roll Off : 0

 

Service

 

Name : ASTRA HD

ID : 21101

Type : 17

Number : 0

Provider : SES ASTRA

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...