Diego Geplaatst: 12 december 2006 Geplaatst: 12 december 2006 Ik heb hier een 5620 die ik niet aan de praat krijg, ik heb de dm software erin gezet, LNB rechtstreeks naar de box, (LNB doet het goed op mijn 7000)als ik deze na de sat configuratie voor Astra kiest dan geef die netjes en lock en heb voor 87 % ontvangst met 0 BER....dan laat ik deze een aut transponder search....dit doet ie perfect,als die klaar is dan heb ik op de astra min of meer 1300 kanalen, ik zou zeggen prima toch....maar nu komt het. Als ik dan naar mijn kanalen lijst gaat en kiest voor BVN dan zegt die...... service could not be found. Ineens is mijn signal 76 % en de BER gaat op en neer.Wie weet wat dit probleem is ? want ik kom er niet meer aanuit. Alvast bedankt
Ome Merde Geplaatst: 12 december 2006 Geplaatst: 12 december 2006 volgens mij moet je nadat je transponderscan afgerond is de zaak een herstart geven (niet een enigma herstart), pas dan wordt alles goed opgeslagen en zou het moeten werken. ik kan dit niet met zekerheid zeggen omdat ik altijd met kant-en-klare settinglijsten werk. probeer het (als test) eens met een settingslijst. merDe deze ruimte is te huur
Frank1234 Geplaatst: 12 december 2006 Geplaatst: 12 december 2006 Ik heb hetzelfde probleem met mijn 7000. Draai jij toevallig Pli flubber? Zojuist Gemini 3.2 erin gezet en aangesloten op de andere uitgang van de lnb (twin) en beeld op bvn en ned 1 2 en3! Straks nog proberen op de rotor. Ik denk tot nu toe dat het aan flubber ligt.
Gast Geplaatst: 12 december 2006 Geplaatst: 12 december 2006 Citaat: Ik heb hetzelfde probleem met mijn 7000. Draai jij toevallig Pli flubber? Zojuist Gemini 3.2 erin gezet en aangesloten op de andere uitgang van de lnb (twin) en beeld op bvn en ned 1 2 en3! Straks nog proberen op de rotor. Ik denk tot nu toe dat het aan flubber ligt. Absoluut geen Flubber probleem , anders had het board hier wel vol gestaan met dit fenomeen. Ik denk eerder dat er restanten van een andere image in de weg zitten , en dus met dreamup eerst een paar keer een erase uitvoeren alvorens te flashen . gr, RuKo
Frank1234 Geplaatst: 12 december 2006 Geplaatst: 12 december 2006 Inderdaad geen flubber probleem. Dreambox nu weer op de rotor aangesloten. Op BVN wel beeld 72% maar op ned 1 2 en 3 is het maar 61% ! Ik snap er niets van. Kan het kloppen dat je via de rotor iets aan signaal verliest? Iemand nog een idee hoe dit kan.
Diego Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Geplaatst: 13 december 2006 Jongens alle bedankt voor jullie snelle antwoord, maar ik denk dat het een hardware kwestie is, ik heb de tuner al vervangen voor een nieuwe, maar helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb uiteraard al van alles geprobeerd met img enz, maar dat maak niets uit. Het valt wel op dat ik deze op een andere schotel aangesloten heb gehad en dan kan ik niet eens zoeken naar transponders. Ik zoek nog wel verder....maar als er iemand is die een iedee heeft graag. Groetjes Diego
Frank1234 Geplaatst: 14 december 2006 Geplaatst: 14 december 2006 Kan iemand nog antwoord geven op mijn vraag of je via de rotor signaal verliest? Ik heb een duo lnb en op de gewone uitgang heb ik meer signaal dan via de rotor. De rotor is een strong sg2100. Graag een reactie.
Diego Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Geplaatst: 14 december 2006 Hoi Frank, Dat zou eigenlijk niet veel uit moeten maken, misschien wel iets maar dat mag niet meer zijn dan een paar %tjes. Is het een oude motor ? zijn de kabels goed aangesloten ? Ik ben er inmiddels uit, ik had twee condensators die niet meer goed waren.Ik heb ze vandaag vervangen en het is weer perfect. Groetjes Diego
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen