Ga naar inhoud


[TF4000 PVR] Problemen met decryptie


Gast

Aanbevolen berichten

Graag enige assistentie voor het volgende:

 

Ik maak al geruime tijd gebruik van een TopField TF4000PVR met een SetTopBox CanalDigitaal card. Afgezien van een incidentele decryptie-fout was dit een redelijk functionerende setup. Als CI gebruik ik een MagicModule.

 

Begin december besloot ik om mijn abonnement bij CD uit te breiden naar het "Familie-pakket". Kort daarna heb ik mij ook opgegeven voor de feest-aanbieding.

Sinds dien is het huilen met de pet op: ik krijg niet alle zenders uit het pakket te zien of te horen, programma's die ik opneem van een FTA zender zijn niet altijd te bekijken. Regelmatig reset ik de kaart via de CD Internet-site: geen resultaat. Ook heb ik meerdere malen naar CD gebeld en dan wordt er weer een reset signaal gestuurd. Bij doorvragen willen/kunnen ze niet verder helpen omdat de receiver niet "CanalDigitaal gecertificeerd" is en dat ik het maar met de leverancier moet uitzoeken. Leverancier zegt dat hij niets kan vinden. Uit wanhoop heb ik nu een "CanalDigitaal gecertificeerde" CI-module gekocht, maar geen verschil. Zelfde problemen. Ook regelmatig kanalen weggegooid en opnieuw in laten lezen. Geen verschil.

 

Al met al wordt ik d'r een beetje ziek van. Ik weet niet waar ik de oplossing moet zoeken; ligt het aan de ontvanger, de CI-module of de combinatie met CanalDigitaal?

 

Wat moet ik doen om alle zenders waar ik recht op heb storingsvrij te kunnen bekijken?

 

Bij voorbaat dank.

 

Setup:

Ontvanger: - TF4000 (Loader ver. A3.06, Device ver. v4.4.15, Firmware ver. TF-JPC 4.58.83, laatste update 27-04-2006)

Common Interface (oud): - Magic Module (P/N:8103/2002, Rev:1.04, 1.20 Penta, GoalKeeper=Off)

Common Interface (nieuw):- SCM Micro Module (P/N:904120, Rev:1.2, MediaGuard ver. 01.01R04, SW-ver:1.01.005, FirmW-ver.1.01.01)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben enkele maanden geleden over gegaan naar het familie-pakket en had aanvankelijk het probleem dat ik de belgen niet kon ontvangen. Ik heb echter andere software in mijn Magic Module geladen (Penta 1.11) en nu is het probleem over.

Ik zou als ik jou was ook gelijk even nieuwe firmware in je Topfield laden mbv een nulmodem kabel, de laatste versie is van oktober is op de Topfield site te vinden en deze lost gelijk een hinderlijk probleem waar je ook last van hebt, nl. dat sommige zenders schijnbaar zomaar op zwart gaan. Ik heb deze software maar even bijgesloten, want de Topfield-site staat weer eens op zwart.

 

Mijn bericht mbt de Magic Module: Probleem Magic Module

 

Suc6 ermee

1291155-TF4000PVR-Topfield-SYS_206-2006Oct11.zip

Topfield 4000PVR 80 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

Topfield 5000PVR 300 Gb met Aston Crypt 1.07 CAM

 

Visiosat BIG BISAT schotel

3 x Alps Quad / 1 x Smart Quad

Astra 1/2/3 + Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...