Ga naar inhoud


TV-Kaart voor DVB-T EN analoog, iemand een idee?


Wiend

Aanbevolen berichten

 

Bestaan er al TV-kaarten waarmee ik enerzijds de FTA DVB-T zenders, zoals de regionale omroep, kan ontvangen en waar anderzijds nog een analoge tuner in zit? Op de analoge tuner wil ik één van mijn satellietontvangers aansluiten, op mijn hobbyzolder. Met zo'n kaart zou ik dus op de PC EN TV kunnen kijken of via de satelliet op de PC kunnen kijken.

 

Kent iemand al iets? Prijzen, goede (of slechte) ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze bestaan wel, op de Duitse versie van de grote veilingsite kan je ze wel vinden.

 

Ik heb zelf een cardbus Avermedia AverTV Hybrid+FM. Die kan analoge ether/kabel TV, DVB-T, S-video, composite en FM radio ontvangen. Maar da's dus voor laptop. Heeft me toen iets minder dan 60 euro gekost als ik me goed herinner.

 

Voor het geld op zich niet slecht, maar ik doe hem binnenkort toch weg. Ik draai eigenlijk alleen nog Ubuntu op mijn laptop en daar werkt die kaart dus niet echt mee (alleen analoge TV schijnt met tweaks half te kunnen werken..).

 

Hybrid PCI kaarten bestaan ook wel. Op de grote veilingsite haal ik zo al voor €35 een "Creatix TV-Tuner 7134" omhoog. En voor €40 een Hauppauge WinTV HVR-1100.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie. Het gaat in dit geval om een gewoon PCI-kaartje en dan mot het draaien onder W2000 of XP.

 

Ondertussen kwam ik bij Alternate een Asus My Cinema-P7131H kaart tegen. Volgens de (summiere) omschrijving kan die kaart zowel DVB-T als analoog ontvangen. Precies wat ik zou, zou je zeggen, en niet zo duur ook ;-) Helaas zijn de uitgebreide specs niet echt uitgebreid en ik kan op het Internet nog nergens een review vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je google't op "pci and hybride" kom je een paar kaartjes tegen.

ikzelf heb voor de laptop een usb pinnacle hybride met video+audio ingang, dat kan je voor de pc ook prima gebruiken lijkt me..

In mijn pc heb ik een analoge tuner (asus) met ingang zitten, komt de sat ook op binnen via coax.

 

Wat hoop je trouwens te vinden in reviews? mijn ervaring met tv ontvangst op pc is dat de hardware het meestal wel doet maar de software te wensen overlaat, 3rd party software kan dan beter voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...