Ga naar inhoud

(7000) mount maken naar webserver

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag dromers,

ik heb een probleempje, ik heb hier thuis een webserver staan met 60 gig aan muziek erop nu wil ik een mount maken naar de webserver om de muziek af te kunnen spelen.

het ipadres van de webserver ( linux ) is 192.168.1.15

het ip van mijn dream is 192.168.1.250

nu heb ik de webinterface van mijn dreambox via de mountmanager al geprobeerd een mount te maken maar helaas zonder suc6... kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe

de muziek staat in de dir /var/www/html/symphorock

ik had de mount proberen te maken als cifs en automount etc maar ik krijg het niet aan de praat.

op de webserver draait overigens samba ik kan hem gewoon via mijn pc benaderen als netwerkschijf

ik hoor graag van jullie

Geplaatst:

via de geavanceerde instellingen (dreammenu) kan je bij communicatieinstellingen je mounts configureren (blauwe knop). NFS en CIFS worden gesupported dus dat moet wel lukken lijkt me.

er moet wel een gebruik en wachtwoord worden aangemaakt op die webserver die overeenkomt met de naam en wachtwoord die je opgeeft in je dreambox.

kan natuurlijk ook een bestaande gebruiker zijn ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
via de geavanceerde instellingen (dreammenu) kan je bij communicatieinstellingen je mounts configureren (blauwe knop). NFS en CIFS worden gesupported dus dat moet wel lukken lijkt me.
er moet wel een gebruik en wachtwoord worden aangemaakt op die webserver die overeenkomt met de naam en wachtwoord die je opgeeft in je dreambox.
kan natuurlijk ook een bestaande gebruiker zijn ...

merDe

Met de nieuwe pli image lukt mij dit ook niet, ook niet via web gedeelte.
Ik had vorige week nog gemini erop staan, geen probleem, het is voor een dreambox 500.

Misschien kan iemand uitleg geven hoe ik die misschien via telnet kan mouten of zijn er meer mensen die dit probleem hebben met cifs.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Via telnet op je dreambox.

mount -t cifs //192.168.2.51/dbox /mnt/cifs2 -o user=guest

//192.168.2.51/dbox = samba naam op je linux server.

/mnt/cifs2 = mount point op je dreambox

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Geplaatst:

In welk bestand staan de mounts geconfigureerd?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Sinds Garnet werkt mounting bij mij ook niet meer naar een Linux server via NFS.

Heeft tot Garnet ALTIJD prima gewerkt.

Wordt dit nog opgelost door de heren?

Via telnet kan ik uiteraard wel mounten en kan het eventueel in een scriptje doen maar wil het gewoon via menu.

Xfade

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen