Ga naar inhoud

[7000] Toegang tot DB van buiten uit door twee wireless routers heen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probleem: ik heb een vrij ingewikkelde netwerk-configuratie met twee wireless routers en ik vraag me af hoe ik van buitenshuis via internet toch aan m'n dreambox zou kunnen.

Configuratie:

• kabelmodem van Casema via een ethernet kabel naar wireless router 1 (waar 2 wired PCs aanhangen en die een deel van ons huis afdekt met wifi);
  • van wireless router 1 via een ethernet kabel naar wireless router 2 (waar m'n dreambox aanhangt en die een ander deel van het huis met wifi afdekt).

Al geprobeerd: Ik heb geprobeerd om op verschillende manieren de twee routers op hetzelfde subnet mask te krijgen, maar dat gaat steeds ten koste van de wifi op de tweede router, die ik erg vaak gebruik - ook nu. Ik heb geprobeerd met verschillende IP-ranges, DHCP uitgeschakeld op de tweede, verschillende submasks - allemaal zonder succes.

Vraag: Heeft iemand een idee hoe dit WEL zou kunnen? Zou bvb. iets geregeld kunnen worden via MAC-adressen?

Dank bij voorbaat!

-Stephan

Geplaatst:

Uit je vraag kan ik niet opmaken hoe diep je er in zit, maar wellicht heb je hier wat aan. Met de info die je gegeven hebt kan ik zeggen: Werken 'andere PC's' wel op router 2? Zo ja check hun ip gegevens en klop die in op de dreambox (met uiteraard een ip adres die niet gedeeld wordt door een andere PC)

IP db xxx.xxx.xxx.xxx (=xxx.xxx.xxx.(nummer wat je nog niet in gebruik hebt door andere pc en deze router)

gateway = ip router2

gateway router2 = ip (intern) router1

Hoop dat je hier wat mee kan, anders duidelijker uitleggen, wat heb je hoe en waar geconfigureerd etc.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Geplaatst:

Het werkt een beetje moeilijker als je een Modem-router hebt en daar nogmaals een router aan hebt gekoppeld,dan kan het probleem zijn dat de 1 een 10.0.0.1 adres weggeeeft en een ander een 192.168.1.1

Als dit b.v je probleem is wijzig dan van de 1 of de ander het adres in dezelfde range als de ander.Of stel de ander zo in dat die als Switch werkt.Dan krijgt die een Ip toegewezen van de 1e Router.

Gebruik voor beide boxen(accespoints) altijd vaste IP adressen dan zou het moeten werken.

Ik kan in mijn configuratie thuis gewoon box 1 benaderen die staat als server te draaien...En daarna via telnet mijn andere box zonder problemen..Ik gebruik hiervoor Putty.

Ik log dus in met Root op box1 als ik daar ben ingelogd dan gebruik ik telnet met het IP van de 2e box geen problemen...(draadloos)

Wel zul jij je een poort in je router/modem moeten verwijzen naar je 1e box.

==

Voorbeeld Login (dit is b.v je provider IP)84.88.26.123 poort 23

inlog:root

ww:ergens anders

telnet 10.0.0.2 Enter

Welkom Dreambox 7020 Login

Geplaatst:

de kabel van je 1e router naar je 2e router moet je de kabel in je 2e router in een normale normale poort steken ipv de wlan poort.

even dhcp uitzetten in router 2 et voila 1 netwerk. router 2 functioneerd nu als een accespoint.

of heb je express 2 gescheiden wlan`s?

Geplaatst:

Ik denk dat het via port forwarding moet.(in te stellen in de configuratie van de routers) Dus stel je wilt poort 21 open van buiten af (voor ftp bvb).

Dan moet je in router1 je poort 21 forwarden naar het IP adres van router2.

Het zelfde doe je bij router2: je forward poort 21 naar het IP van je dreambox.

Door dit in te stellen geef je aan je router aan naar welk adres een inkomende connectie moet worden doorgestuurd.

ps in sommig routers heet forwarding 'virtual servers'

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen