Neptunus Geplaatst: 12 januari 2007 Delen Geplaatst: 12 januari 2007 Ik heb na de installatie van NFS server de mount tot stand gebracht, maar op welke wijze kan ik de externe disk nu benaderen? Moet ik de disk kunnen zien via de mediaplayer of gaat dat op een andere manier? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Markve Geplaatst: 12 januari 2007 Delen Geplaatst: 12 januari 2007 Dit gaat via een ftp programma. Voor de dreambox wordt dcc gebruikt. En op de dreambox zelf gaat dat via bestands modus onder de dream(menu) knop. Mark Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
spongebob Geplaatst: 13 januari 2007 Delen Geplaatst: 13 januari 2007 @markVe: je hebt duidelijk nog geen dreambox7025 gebruikt, want anders zou je weten dat er helemaal geen bestandsmodus is onder het dream(menu) bij de 7025. Hopelijk wordt dit in een van de komende image-updates verholpen. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 januari 2007 Delen Geplaatst: 13 januari 2007 Via de automount editor kun je shares benaderen op je pc/server. Maak een lokale gebruiker aan op je pc. Geef deze bijv. de naam dreambox met een wachtwoord (zelf te kiezen). Je maakt dan een share aan op je pc. Geeft rechten aan deze share voor de gebruiker dreambox. Vervolgens kun je op je dreambox via de automount editor deze share aanmaken door te kiezen voor "cifs". De share wordt dan benaderd obv ip-adres (of dns als je de hosts-file hebt aangepast). Andersom kan ook! Door de samba-server te installeren op je dreambox kun je op de pc de harddisk van je dreambox via de verkenner benaderen!!! Suc6. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen