Kareltjevdh Geplaatst: 17 januari 2007 Geplaatst: 17 januari 2007 Ik heb een script gemaakt met de volgende commando's ############################## #!/bin/sh clear killall -9 mgcamd sleep 2 cd /var/bin ./mgcamd exit 0 ############################## als ik dit script zo uitvoer dan stopt mgcam inderdaad en start hij ook weer echter het beeld blijft daarna achterwege. Ik moet dan eerst zappen om weer beeld te krijgen. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen op een dm7000 met pli garnet zodat het beeld weer automatisch tevoorschijn komt zonder dat ik hoe te zappen. Alvast bedankt!!!! ge Kareltjevdh
dAF2000 Geplaatst: 17 januari 2007 Geplaatst: 17 januari 2007 Dat zappen zou toch moeten. Daar kun je een wget commando voor gebruiken (zoek op wget + zap ofzo hier, ik weet 't niet zo uit m'n hoofd). Een beetje fatsoenlijke cam heeft trouwens geen zap nodig.
PCMario Geplaatst: 17 januari 2007 Geplaatst: 17 januari 2007 Op mijn 7025 doe ik ook wel eens MGcam reset, maar dan wacht ik een paar seconden en ik heb weer beeld, dus ik hoef niet te zappen. Maar dit wil nog wel eens verschillen ben ik wel achter gekomen, Want soms doet hij het niet na een paar sec. en wordt dan ongedulig, zap een keer en dan doet hij het meteen, maar denk wel als ik dan langer zou wachtte dat ik dan gewoon beeld zou krijgen. Dreambox 500HD
Gast Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 Citaat: IWeet iemand hoe ik dit op kan lossen op een dm7000 met pli garnet zodat het beeld weer automatisch tevoorschijn komt zonder dat ik hoe te zappen. 'Auto reconnect cahandler' aanzetten in expert menu. Maar beter is uiteraard een emu te gebruiken die zelf reconnect, in plaats van dat aan enigma over te laten. (met de reconnect optie probeert enigma elke 5s te reconnecten, wat natuurlijk niet optimaal kan werken)
Erik Slagter Geplaatst: 18 januari 2007 Geplaatst: 18 januari 2007 Citaat: 'Auto reconnect cahandler' aanzetten in expert menu. Dit blijkt in de praktijk gewoon niet te werken (tenminste met mgcamd). Ik heb destijds wat code bij enigma gekrast waarmee het wel werkte, maar het blijft lelijk. Ik gebruik nu CCcam en die heeft dat probleem gewoon helemaal niet. Die gebruikt de nieuwe cam-api waarbij de cam op enigma connect ipv andersom en dan werkt het wel goed, met of zonder autoreconnect, zodra cccam weer werkt is er weer beeld. Overigens natuurlijk nooit kill -9 gebruiken. Gebruik eventueel een constructie met kill ...; sleep 5; kill -9 ... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen