Ga naar inhoud


skystar1 ci wil niet werken


aranco

Aanbevolen berichten

hallo,ik heb een skystar2 in mijn pc in de woonkamer en deze werkt perfect.

nu heb ik een skystar1 ci erbij gekocht voor in mijn slaapkamer die steeds dezelfde error aan geeft:

 

bij programma openen: fout in lnb power on

bij kanaal openen: programma kan niet worden afgespeeld

bij programma sluiten: fout in lnb power off.

 

als ik mijn pioneer deco op deze coax aansluit doet ie het wel gewoon en ik heb de ss1 ci geinstalleerd zoals stond beschreven in de handleiding.

weet iemand wat hier aan de hand is en wat er aan te doen is.

 

ik gebruik een: 60 cm wok,quad lnb,ss2 en nu een ss1 ci.

alvast bedankt hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo aranco.

 

Geef even wat meer info over de DVB software waar jij mee werkt.

Zo te zien aan de meldingen gebruik je DVBViewer.

 

Ik veronderstel dat je een Skystar1-CI hebt, de Technisat kaart met een CI op de kaart zelf. Het zou nl ook kunnen zijn dat je een Skystar1 met een CI hebt, maar dan is het een losse CI die met een flatcable op de kaart aangesloten wordt.

Heb je de kaart recentelijk nieuw gekocht? Of tweedehands op de kop getikt?

Er is een tijd geweest dat er problemen waren met de drivers op de CD. Je moest toen de Twinhan drivers halen, ik heb mijn Skystar1-CI geruild tegen een Twinhan kaart, maar als ik op mijn schijf kijk heb ik als laatste voor die kaart het TwinhanDTV 2.608 Build 01-02a pakket gebruikt.

 

Ik heb die "fout in LNB" melding nooit gehad, als het gaat, meet dan eens even mee op de coax als de LNB aangesloten is of je daar de 13 of 19V meet.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he albert, alvast bedankt voor je reactie.

ik heb dus een ss1 ci,dus met de ci op de kaart vast en ik heb hem 2e hands gekocht,dus het zou evt de software kunnen zijn.

misschien dat je voor mij de juiste software kan regelen of evt een site waar ik deze zou kunnen ophalen.

alvast bedankt hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al aangegeven heb ik de Skystar1-CI niet meer dus kan ik niet testen.

Op de Twinhan.com zowel als de Technisat.com site zijn drivers te vinden. Bij Twinhan vindt ik die TwinhanDTV 2.608 set onder de 7041/7042 versie.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,alvast bedankt albert

ik zal ze morgen eens op gaan halen en gaan installeren.

kan je mij ook vertellen hoe ik deze moet gebruiken,dus eerst de oude drivers verwijderen en daarna deze installeren,maar zit hier net als bij de drivers van technisat ook een afspeel programma bij dan omdat anders waarschijnlijk progdvb of dvb dream het niet zullen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat bij beide een DVB programma zit. Bij de Technisat zal wel DVBViewer zitten, en bij Twinhan TwinhanDTV of zoiets.

Je kunt ook de drivers even weghalen in de devicemanager, de PC restarten en dan de installatie naar de drivers leiden.

In deze draad staat het een en ander over het installeren van de drivers voor deze kaart. Nu ik het nakijk is het niet allemaal even duidelijk, maar er moet wat uit te halen zijn.

 

Succes Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, niet te gauw opgeven hoor. Maar misschien kan iemand die de SKystar1-CI werkend heeft even kijken welke drivers hij heeft lopen, dan heb je in ieder geval enige richting.

Ik las al zoekend dat de SS1-CI ook met de BDA drivers wil werken. Ik heb nu de Twinhan SAT-CI 1034 draaien met de BDA drivers van Twinhan onder progDVB en dat loopt goed bij mij.

Maar, zoals je wel gezien zult hebben jij bent niet de enige die problemen heeft om deze kaart aan de praat te krijgen. Maar ook een troost, bij velen is het uiteindelijk wel gelukt.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aranco,

 

Ik had na VEEEEEEEEEELE pogingen eindelijk een canaldigitaal zender te pakken (RTL4). omdat ik zoveel had geklooid met het systeem dacht ik.... laat ik eens opnieuw beginnen dan is ie weer lekker schoon....... Waarschijnlijk is dat nu al mijn grootste fout in 2007!!!!

 

Ik krijg nu alleen nog maar een paar FTA zenders die ik niet eens kan verstaan!!!

Wanneer ik MCE laat scannen op zenders schakeld de computer zichzelf na een paar procent zoeken uit... (denk een blauw scherm!) hierna start ie weer op met de mededeling dat er een ernstige fout is opgetreden!

 

Als ik binnen de DVB-S MCE Plug in een aantal transponders uitschakel en dan op zenders ga zoeken dan is kans groot dat ie wel de 100% haalt maar geen C.D zenders vindt!!!

 

Verder vind ik het erg jammer dat je binnen die plugin geen transponders kan wijzigen/toevoegen. de satellite.dll kan je alleen bewerken in het TwinhanDTV programma!!

 

 

kortom ook hier een gefrustreerd twinhan 1034 bezitter dat het maar niet aan de praat krijg!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Coparnhem,ik weet ook niet wat er aan de hand is met mijn ss1 ci,hij geeft een lnb power aan/uit fout aan

nu heb ik er een sat beeper op gezet en hij geeft wel gewoon stroom af.

dus nogmaals als iemand dit ook heeft gehad met een ss1 ci en hem nu wel goed heb draaien geef ff een berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...