Ga naar inhoud


[DBOX-II] Multicam aansluiten op Sagem


rafiek

Aanbevolen berichten

hallo Allen,

Ik heb een multicam v3 gehaald. Op een duitse board heb ik de handleiding gevonden om aan te sluiten. Ik heb de flatcable welke in de cardreader zat (slot2), aangesloten op de meest linkse slot van de multicam.

Mijn vraag is: Moet de multicam gevoed worden?

Ik heb namelijk gekeken, naar de voeding van de modem, maar deze past niet op de multicam. De aansluiting op de multicam zijn ook geloof ik 12 pinnen, terwijl die van de modem 6 pinnen zijn.

 

alle hulp is welkom.

 

Rafiek

Link naar reactie
Delen op andere sites


normaal gesproken zou je dan de kabel tussen het modem en het mainboard verwijderen en dan kan je op de aansluiting op het mainboard de multicam prikken..

 

de multicam bordjes hebben voor elk type dbox een aansluiting,dus geen paniek als je aansluitingen overhoud..

 

meestal heb je geen extra stroomtoevoer nodig dus ik zou eerst testen en evt. later aanpassingen gaan maken voor extra prik indien nodig..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp dan hoef ik de multicam nu slecht met de flatcable aan te sluiten en te testen. Als het niet werkt dan de voeding op aansluiten.

Het probleem was ook, wat ik heb geprobeerd de voeding aan te sluiten, maar de afstanden waren niet echt gelijk, waardoor het heel moeilijk was deze op aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de multicam krijgt voeding van de connector op het mainboard... soms is dit niet voldoende en moet je een extra draad solderen vanaf de voeding naar de multicam..

95 van de 100 gevallen is het alleen prikken en draaien..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...