Ga naar inhoud


Kaart gekocht. Hoe lang nog?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,<P>Ik heb een paar dagen geleden een kaart aangeschaft waarmee ik alle kanalen kan bekijken die er in de nieuwste kanalenlijst van mijn pioneer ontvanger staan.<P>(ik heb de kaart dus geprogrammeerd gekocht!)<P>Mijn vragen: <P>-->Hoe lang blijft dit werken?<BR>(Ik heb 'm vanaf 14-12)<P>--> Het is een printje met een PIC en een EEPROM, in het formaat van een canal+ kaart. is dit een 'Gold Card'?<P>--> Als ik zelf wil proggen heb ik dus een gold-programmer nodig. Hoe kom ik hieraan en wat zijn de kosten. Het liefst zelfbouw.<P>--> Welke software is het handigste?<P>--> Wat is een normale prijs voor zo'n kaart?<BR> Ik als electronica hobby'ist vind het knap prijzig voor een PICje en een EEPrommetje (SMD) die bij Nedis of SOM waarschijnlijk nog geen F12,50 kosten...<P><BR>Alvast bedankt voor je moeite en veel plezier met de hobby!<P><BR>Arne<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


normale prijs is rond de 50 gulden. Kan een tientje meer of minder zijn afhankelijk van plek waar je koopt. <P>Een geprogrammeerde kaart is sowieso zwaar illegaal dus zal er wel een gevarentoeslag berekend zijn wink.gif

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen kan bij Nedis bestellen<BR>En gaat het bij jou alleen om de prijs <BR>Hobby mag wat kosten<BR>Als je 1 kaartje hebt of hoog uit 2 of 3 <BR>dan ben je altijd goedkoper uit dan een abo<BR>Alleen mensen die willen verdienen aan deze kaartjes vinden 50 gulden waarschijnlijk te duur<BR>Maar die mensen mag je van mij ook gelijk kapot schieten want DIE mensen verzieken voor ons de Hobby<BR>Groeten robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA OOK HALLO!<P>Bedankt voor je AARDIGE reply!<P><BR>Ik heb dus ff F150,- piek neergeteld voor dat kaartje, dus wie heeft er hier nu geld over voor zijn hobby???<P>DUSSSSssss leek 't me handiger om zo'n ding zelf in elkaar te bakken... <P>Is dat vreemd hier ofzo??<P>Hobby = zo precies mogelijk weten hoe het werkt, en liefst zo veel mogelijk zelf maken!<P>Dus vreemde hobby heb jij als IK daarmee JOU hobby verziek.<P><BR><A HREF="http://rare.reacties.van.mede.hobby-ist.com" TARGET=_blank>http://rare.reacties.van.mede.hobby-ist.com</A><BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hobbiyst gaat eerst kijken of hij het zelf kan<BR>Dan pas (na 12 jaar )gaat hij een kaartje kopen bij een handelaar (en schiet hem later af)<BR>Het gaat jou dus om de kanalen niet om de kick want anders zou je niet van die stomme vragen stellen<BR>een nog steeds aardige hobbiyst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobby = zo precies mogelijk weten hoe het werkt, en liefst zo veel mogelijk zelf maken!<P>Waarom koop je dan eerst een kaartje en gaat dan pas kijken of hij hem zelf kan maken als het je om de hobby gaat !!!!<BR> <BR>en hoe lang je kaarje geldig is kan je toch aan die handelaar vragen waar je dat kaartje van gekocht heb , hij zal toch wel weten wat hij in dat kaatje gezet heeft is dit zon handelaar dat als hij de volgende dag niet werkt bekijk het dan maar<BR>Robbie<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kaartje heb ik via via via kunnen kopen,<BR>en die lui weten echt niet hoe het werkt.<P>Aangezien ik in eerste instantie geen geschikte info op internet kon vinden, ben ik tot aanschaf van een geprogde kaart over gegaan.<P>(je moet toch ergens begginnen?)<P>Programmer is trouwens besteld.<P>Maar dit wordt een beetje een onzinnige discussie.<P>Ik ga weer verder kijken op de site of er ergens goede technische info over seca te vinden is.<P>(misschien kan ik je overtuigen dat ik WEL een echte hobby-ist ben als ik er bij zet dat ik MBO->Electronica doorstroom HBO Telematica doe?)<P>Groeten<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het probleem ook niet. Ben jaren terug ooit begonnen met een VC1 kaartje en had toen dezelfde induk als avermeij nu. Het kaartje wat ik kocht leek weinig voor te stellen.<P>Ik aan het zoeken gegaan en bleken kaartjes met enkele PIC toendertijd veel populairder dan mijn luxe kaartje. Toen mijn 'dure' kaartje uitval ging ik naar de handelaar die géén update had. Dus ik vroeg of 'ie géén kaartje met enkele PIC had. Kon mijn kaartje inruilen en de handelaar leek ook heel tevreden met de ruil. Zelf een Ludipipo in elkaar gesoldeerd en daarna altijd zelf blijven hobby-en wink.gif<P>Lijkt mij dus gewoon een legale manier om zo te beginnen met vage kaartjes. Is werkelijk niet slechter dan iemand die e.e.a. toevalllig via internet vind en besteld!<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je positieve reactie Bart,<P>Ik begon al de indruk te krijgen dat 'echte'beginners hier geen kans zouden krijgen. <P>Normaal ben ik degene aan wie iedereen alles kan vragen, dus dit is weer ff wennen.<P>Het valt me trouwens op dat er niet echt veel technische info op de site staat.<BR>(altans nog niet gevonden)<P>Bijvoorbeeld wat er zoal voor een data met de kaart wordt uitgewisseld en zo. Info is altijd welkom!<P>Groeten<P><BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach , zijn we niet allemaal ergens begonnen?<BR>Ik ben begonnen met een season interface , en vond het heel wat dat ik beeld had, (notabene met een bestandje die ik van een bulletinboard gedownd heb) Er was toen nog geen internet...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

@avermeij er is genoeg te vinden. Even onder links kijken. Daartussen staat mastercrd z'n site die niet zo geliefd is omdat 'ie werkelijk alles op z'n site zet......<P>Als het je om het leren gaat is een season (pc) interface ideaal omdat je dan live kunt zien wat er voor een data verstuurd wordt.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Goldprogrammer zelfbouwen zou wel kunnen als er een layout beschikbaar komt maar tot op heden zijn die onvindbaar op Internet, als je er een koopt kost het 180,- zelfbouw hooguit 4 tientjes. Je kunt beter een Ludipipo bouwen (Micropipo zie download) daarop plaats je de ic en eprom op het voetje om te proggen gaat prima, kosten nog geen 10 gulden. Een pic-kaart (zo heet de kaart die je hebt gekocht) zelfbouwen lukt niet voor 12,50 alleen de pic16F84 kost rond de 18 gulden en de eprom 24c16 is haast niet meer te krijgen dus dat wordt een 24lc16 kost ook al snel 8 gulden, toch heb je met 150,- wel heel veel betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag, want ik heb een PIC-CARD met SMD IC's er op, en ik was niet van plan die er elke keer af te bakken!<P>Is zoiets als te zien op <A HREF="http://www.funsat.nl" TARGET=_blank>www.funsat.nl</A> nog iets?? <P>Ik heb zo'n zelfde Piccard met 1 PIC16F84 en 1 2LC16B. Ik kan hier zo'n beetje alle kanalen mee ontvangen die er in de zenderlijst staan, maar ik heb geen flauw idee welke software er in zit.<P>Nu we toch bezig zijn, betekend AU dat hij ook de PIC Update, net als bij een 'echt abo de echte kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...