Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Radioprogramma naar computer


roubosga

Aanbevolen berichten

Ik neem iedere dag het hoorspel van Heer Bommel op en wil dit naar de computer hebben.

Wat geeft een mooier resultaat via een USB-kabel of ouderwets van de versterker naar audio-in van de pc?

Kan ik überhaupt wel een .rec bestand omzetten naar WAV?

Ik kan de hoorspelen ook downloaden in mp3 formaat, maar wil ze zelf bewerken en in hoge kwaliteit bewaren.

 

Gerritjan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik bezit een Terratec Fun audiokaartje van nog geen 50 Euro

Deze heeft een digitale (opische) SPDIF ingang. Deze leent zich perfect om alles in het digitale bereik te houden. Er komt trouwens een 48kHz (sample frequentie) SPDIF signaal uit de Topfield. De volume regeling werkt niet op die uitgang, maar dat is maar goed ook.

Ik heb zelf er nog een tuner versterker tussen hangen, zodat ik alles wat in de woonkamer te horen is via een 7 meter lange oiptisch kabel op mijn PC binnekrijg.

Voordeel is tevens dat je nooit last hebt van aardlussen die een enorme 50Hz bron kunnen veroorzaken hebt.

Topfield 4000PVR 80Gb + Mediaguard +

80cm vast

Quad LNB (alleen digitale uitgangen HI-VERT en HI-HOR)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een off-topic-antwoord...

 

Om te beginnen moet ik je bedanken dat je deze vraag gesteld hebt, ik heb net een heel verhaal beluisterd en ik vond het bijzonder goed gedaan (al vind ik de heer van stand zelve een beetje jong en mager klinken, maar goed).

 

Verder vind ik het geluid van Nederlandse radiozenders via de schotel eerlijk gezegd bagger, volgens mij zal die MP3-download van 128 kb minstens even goed klinken als de uitzendstream (die, geloof ik, 192 kb is).

 

Als ik in jouw plaats was, zou ik gewoon het signaal van een FM-tuner plukken, en dan digitaliseren (capturen op pc, losse cd-recorder of iets dergelijks).

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

De serie wordt op de radio uitgezonden in delen van 15 minuten van maandag tot en met vrijdag van 14.00 tot 14.15 uur op de Concertzender en van 00.45 tot 01.00 uur op Radio 1 in Casa Luna.

 

Er zijn 440 delen die over een periode van twee jaar zullen worden uitgezonden.

 

Voor meer informatie:

http://www.omroep.nl/nps/bommel/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens gekeken. Je kan ook de afleveringen ophalen via een zogenaamde rss feed, http://feeds.feedburner.com/bommel in mp3 formaat. Je hebt dan wel een rss feed lezer nodig. Een goede rss lezer ( tevens email client ) is thunderbird.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen bedankt voor jullie reacties.

 

Als het goed is moet ik ook spdif hebben op mijn geluidskaart, dus ik ga eens experimenteren.

 

Ik haal de afleveringen van de radio, omdat ik na 4 of 5 afleveringen er één verhaal van maak.

Want ga maar eens de gedownloade afleveringen beluisteren. Krijg je elk kwartier weer een intro en een outro, daar wordt je niet vrolijk van.

 

Gerritjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...