Ga naar inhoud


vp2 en windows


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een vp2 programmer van ome Willem,<BR>Mijn probleem is dat ik onder windows niet kan programeren, ik krijg met winphoenix de melding : "ressetting card failed"<BR>Onder dos werkt de programmer wel goed.<BR>Ik denk dat de programmer onder windows niet word herkent.<BR>wie weet hier de oplossing voor???<P>Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


beste Marcel,<BR>ik denk dat je de vp2 niet op com 1 hebt aangesloten?<BR>ik heb hier ook problemen gehad met proggen totdat ik hem op com1 aangesloten heb, vanaf die tijd werkt het feilloos.<P>sucses, harrewar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de proggrammer op com1 aangesloten, en ook op 9600 staan, en natuurlijk in de winphoenix mode bij het programma winphoenix.<BR>Ik krijg nog steeds de melding resetting failed, zowel bij read ,programm ....etc<BR>Ik moet wel zeggen dat het onder dos alleeen lukt als ik de computer opstart vanuit dos en niet onder windows naar dos toe.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi marcel, gebruik je wel een goede loader file?? die bij de guppie files zit werkt altijd.<BR>compoort snelheid? 9600<BR>probeer anders eens icprog !<BR>suc6<BR><p>[This message has been edited by alexje (edited 20-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lukt nog steeds niet om onder windows te proggen,<BR>kan iemand mij ook zeggen wat de volgorde is en welke files ik moet programmeren in de 24lc16 en de 16f84, om een werkende d2mac kaart te krijgen.<P>bvd dank marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu het programma IC-prog en nu lukt het allemaal wel.<BR>denk er wel aan de schakelaar in de juiste stand te zetten, bij de 16x84 omlaag en de 24xx16 omhoog(phoenix mode)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi master28 ik zit ook met het probleem resetting card failed heb het nu ook geprobeerd met ic prog en krijg(bij de schakelaar omhoog) inlezen wordt niet ondersteund.met de schakelaar omlaag krijg ik de melding resetten smardcard mislukt dus het zelfde als bij winphoenix.kun jij mischien een beetje uitleg geven? ik bezit de vp2 van 3-11-00<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zeggen hoe ik het doe:<BR>bij hardware - jdmprogrammer,<BR>interface- ditect i/o aan,<P>ik gebruik de cardwizard, selecteer eerst de file die je wil in laden in de 16f84, nu start de wizard ,hij laad hem in de pic (schkelaar omlaag).<BR>Nu de 24lc16, schakelaar omhoog en de bin file inlezen.<BR>nu weer de pic, schakelaar omlaag en de gewenste file inlezen.<P>ik gebruik versie 1.03b. en ik doe het met de files voor d2mac, maar bij een kennis van me werkt hij ook voor irdeto op deze manier.<P>als je meer info nodig hebt dan hoor ik het wel<P>succes Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi marcel het is nog niet gelukt welke versie vp2 heb jij?bij mij staat aan de onderkant 3-11-00.boven de 2 kristalletjes staat een blauw jumpertje op pootje 2+3.rechts daarvan heb ik weer een rijtje van 3 pootjes waarvan op de 2+3 een zwarte jumper zit .hoe ziet het er bij jou uit?.kun je bij ic prog even kijken onder instellingen en dan opties en dan smardcard hoe deze instellingen staan?.ik geloof dat mijn vp2 op 3.57 mhz staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne is ook van 3-11-00<BR>ik heb hem op 3.57 mhz staan en de jumpers staan op pic mode.<BR>ik laad trouwens de pic en de eeprom op via de kaartlezer, dus niet de eeprom op het aparte voetje zetten.<BR>hij is op com 1 aangesloten, en ik heb een pic 16f84 geselecteerd en dan dus 3.58<P>ik heb ook eens ergens gelesen dat als je geen goede loader file hebt , je de bin file niet kan gebruiken, misschien dat je daarom wel foutmeldingen krijgt.<P>marcel<p>[This message has been edited by master28 (edited 24-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een probleem wat ook nogal eens voorkomt is dat er Windows-software voor andere hardware ook over je Com1 geprogammerd is en dat dit progrogramma je poort blokkeerd, waardoor WinPhoenix hem niet ziet. Omdat je programma het onder DOS wel doet, zou dit heel goed de reden kunnen. B.v. bij het programma Cardblaster 091a zit een programmatje om de poort an te sturen. Als ik dat programmatje run,lopen bij zowel WhinPhoenix als Piccard201 en ICProg niet meet. De oplossing om dit weer goed te krijgen is in Apparaatbeheer van Windows de betreffende compoort te verwijderen. De computer weer opnieuw opstarten en deze de Compoort weer opnieuw te laten installeren (gebeurt automatisch) De poort staat dan weer in zijn maagdelijke configuratie. Je moet wel even kijken of je computer bij het verwijderen de Compoort ook niet in je Bios uitzet, dat is mij een keer overkomen met een Pentium I 166Mhz. En dan zoek je je rot voordat je het gevonden hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal met het programma ic prog is het gelukt.alleen winphoenix werkt niet.heb de computer op nieuw geinstalleerd (dus geen andere stuurprogramma`s op mijn com poort)en het lukte nog niet.zal wel aan mijn sys.liggen.maar ik ben blij dat het met ic prog gelukt is.marcel bedankt voor je hulp.ik ga nu werkende stream file`s zoeken(13o) want die ik tot nu toe gedownload heb werkte niet (wel pr.,ppv,c+,atv)prettige feestdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al vaker tegen dit probleem aangelopen en heb het tot nu toe altijd opgelost met het nasolderen van de 16f84. kreeg dan geen melding van phoenix meer en het proggen ging goed.Probeer het eens.<BR>je weet maar nooit. niets is perfect in deze wereld.<P>------------------<BR>Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!<P>Ikzelf ben in het blije bezit van dezelfde Vp2 programmer.<P>Wat ik doe is het volgende: 24lc16 in het aparte voetje, kaart in programmer met 16F84 erin.<P>Gebruik het programma wat bij ome willem geleverd wordt Pic24lc13.<BR>Vervolgens ludipipo selecteren op com1. Daarna test hardware ( enkele keren totdat hij hardware present aangeeft ).<BR>Dan 16F84 selecteren en Loader.hex laden en erin proggen. <BR>Daarna 24lc16 selecteren en de juiste bin file selecteren en erin stampen.<BR>Vervolgens weer de 16F84 selecteren en de juiste hex erin slaan.<P>Voila je kaart is klaar zonder te switchen van programma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...